• Längtarefterliten

pergotime, när ägglossning?

Jag är på dag 14 nu, fortfarande ingen ägglossning i sikte..
    Jag hade någon form av ägglossningsflytningar på dag 10-11 men ja kollade inte då eftersom de va så pass tidigt... kan ja ha missat ägglossningen? kan den komma så pass tidigt som dag 10-11 med pergo? för dag 10 är ju sista tablettdagen...

• Svar på tråden pergotime, när ägglossning?
  • LoveP

Jag har inte haft riktigt så tidigt men allt från dag 12-28... Många får runt 17-18. Testa du några dagar till framåt tycker jag :) lycka till!!

• Längtarefterliten
    LoveP skrev 2011-04-14 13:10:58 följande:
    Jag har inte haft riktigt så tidigt men allt från dag 12-28... Många får runt 17-18. Testa du några dagar till framåt tycker jag :) lycka till!!
    ok tack för svaret!=
    Första gången med pergo för mig så=
  • Hjärtefröjd

Det beror nog dels på om du börjar på dag 3 eller 5. Jag brukar börja på dag 5 och få sen ÄL på dag 18-19.

• Längtarefterliten
    Hjärtefröjd skrev 2011-04-14 14:05:18 följande:
    Det beror nog dels på om du börjar på dag 3 eller 5. Jag brukar börja på dag 5 och få sen ÄL på dag 18-19.
    aa ja började på dag 5.. och är nu på dag 14.. hoppas den kommer snart.. ska göra blodprov på dag 22, fast för mig är det en röd dag så måste vänta till den 26e.. så får se om ägglossningen kommit innan dess.. hoppas hoppas!
  • Längtarefterliten
    En längtan skrev 2011-04-14 15:51:51 följande:
    jag fick äl på dag 20
    ok.. har alltid haft 36 dagars cykel innan.. kan ju va därför..
  • En längtan

min läkare sa att det var vanligt med sen äl vid pergo behandling så det kommer säkert!

• Längtarefterliten
    En längtan skrev 2011-04-14 16:16:53 följande:
    min läkare sa att det var vanligt med sen äl vid pergo behandling så det kommer säkert!
    hoppas på det... men de tror jag nog. får fortsätta kolla!
  • Rocktroll

Under min första pergokur fick jag äl redan på dag 8 och missade det Förvånad jag hade flytningar men trodde inte det var äl för att det var så tidigt men när jag fick mensen redan på dag 21 så fatta jag ju att det var äl på dag 8. Men jag fick magsjuka under den kuren så det kan ha varit det som strulade upp cykeln.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Längtarefterliten
    Rocktroll skrev 2011-04-17 13:23:53 följande:

Under min första pergokur fick jag äl redan på dag 8 och missade det Förvånad jag hade flytningar men trodde inte det var äl för att det var så tidigt men när jag fick mensen redan på dag 21 så fatta jag ju att det var äl på dag 8. Men jag fick magsjuka under den kuren så det kan ha varit det som strulade upp cykeln.

hmm aa ok... tror de ska vara på G nu.. fick en stärkning på 2 test idag...
  • Rocktroll
    Längtarefterliten skrev 2011-04-17 18:28:42 följande:
    hmm aa ok... tror de ska vara på G nu.. fick en stärkning på 2 test idag...
    Bara att ligga på då haha Tyst
  • Längtarefterliten
    Rocktroll skrev 2011-04-17 22:22:15 följande:
    Bara att ligga på då haha Tyst
    jupp jupp=) hoppas hoppas på ett plus på ÄL-stickan idag!
  • Rocktroll
    Längtarefterliten skrev 2011-04-18 06:51:27 följande:
    jupp jupp=) hoppas hoppas på ett plus på ÄL-stickan idag!
    Håller tummarna Glad jag borde också ha äl snart är på dag 13 men jag litar inte riktigt på äl stickor, åtminstone inte testlagrets som jag har så man får chansa och hoppas på äl tecken.
  • Längtarefterliten
    Rocktroll skrev 2011-04-18 07:40:42 följande:
    Håller tummarna Glad jag borde också ha äl snart är på dag 13 men jag litar inte riktigt på äl stickor, åtminstone inte testlagrets som jag har så man får chansa och hoppas på äl tecken.
    Goddag=)
    Idag blev det plus på ÄL-stickan=)
Svar på tråden pergotime, när ägglossning?