Hur kände ni er efter att ha slutat med p-piller?
Jag har nu efter 10 års p-pilleranvändande slutat med mina p-piller. Vi ska inte ha barn än, utan det är mest för att mensen helt försvunnit i drygt ett år samt att jag vill "börja förbereda kroppen" för barn om 2-3 år. Vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska ha för preventivmedel utan vi kör med "regnrock" tills vi hittar något. Jag vet ärligt talat inte om det är en myt, men jag har hört att det kan ta lite tid att bli med barn efter en lång period av p-pillerbruk och att de nya pillrena kan brukas mer än 10 år till skillnad från äldre som inte rekommenderades att ätas så länge. En annan anledning är att jag vill ha H E L A min sexlust, dvs så mycket som det går. P-piller är ju ganska kända för att ta bort en del av lusten och jag vill liksom inte missa det i livet.
Nu vill jag att ni som ätit p-piller gärna berättar om hur ni uppfattade er tid efter att ni slutat med p-piller. Hur kändes det rent kroppsligt? Gick ni upp i vikt eller kanske ned? Blev ni förändrade i beteende? Kanske mer glada, lynniga etc..?