• Ancilla

Är det så hemskt att bo i Angered som många här skriver?

Skall flytta till västkusten i sommar och läser alla annonser på hemnet varje dag. Ska jobba i Kunälvs kommun och säker nu bostad tillsammans med min familj. I KUngälv är det ganska dyrt men jag har sett att man kan få bra radhus/ små hus i Angered till väldigt vettiga priser. Ser också att de bygger nytt på tex Kryddhyllan där man man få ett helt nytt hus under 3 miljoner. N¨gra här som bor i Angered och vill berätta något bra med att bo i Angered?

Ancilla

• Svar på tråden Är det så hemskt att bo i Angered som många här skriver?
  • misplacedname

Inne i Angered centrum är väl inget att rekommendera, men Angered som postadress är stort och har oftast billigare bostäder just för att det är Angered och inte Göteborg.

• tezzan83

Min mamma och även min syrra bor i angered det finns faktiskt en del områden där som är ok. skulle jag flytta till angered hade jag nog valt storås eller titteridammshöjden. Fördelen är att det finns många affärer i angered och man slipper ta sig in till gbg centrum och knö med alla människor där. Det som är svårt är kommunikationen mellan kungälv och angered om du måste åka kommunalt. Då måste du först åka till centralen i gbg och därifrån ta bussen eller pendeln till kungälv.
    Annars finns ju Nol, nödinge bohus och ale som ligger i närheten av kungälv och där är det inte heller särskilt dyrt. Min kusin bor i nödinge och de trivs jättebra.

• kommande år
    tezzan83 skrev 2011-04-14 13:14:24 följande:
    Min mamma och även min syrra bor i angered det finns faktiskt en del områden där som är ok. skulle jag flytta till angered hade jag nog valt storås eller titteridammshöjden. Fördelen är att det finns många affärer i angered och man slipper ta sig in till gbg centrum och knö med alla människor där. Det som är svårt är kommunikationen mellan kungälv och angered om du måste åka kommunalt. Då måste du först åka till centralen i gbg och därifrån ta bussen eller pendeln till kungälv.
    Annars finns ju Nol, nödinge bohus och ale som ligger i närheten av kungälv och där är det inte heller särskilt dyrt. Min kusin bor i nödinge och de trivs jättebra.
    Fast just nu är det inte direkt smidigt att ta sig någonstans vid Ale, Nol, Nödinge eller Bohus med tanke på allt de bygger där. Frågan är om det kommer vara klart till utsatt datum. När det väl är klart kommer det ju dock bli jättefint!
  • momto5

Vi bor i Olofstorp,superfint område med mängder av hus,både nybyggda och äldre.
    Massor av barnfamiljer,nära till Göteborg,1,5 mil,och ändå lantligt med stora skogar,sjöar och riktigt trevliga människor  

• kallekula01

Varför inte Uddevalla eller Ljungskile?

Där kan du få ett relativt nybyggt hus med havsutsikt och närliggande badplats för under tre miljoner. Vill man bo inne i stan finns det mängder av vettiga hus för runt två miljoner.

Dessutom är Torp köpcentrum toppen och du når kungälv på 30 minuter med bil.

• Ancilla
    kallekula01 skrev 2011-05-19 09:15:51 följande:
    Varför inte Uddevalla eller Ljungskile?

Där kan du få ett relativt nybyggt hus med havsutsikt och närliggande badplats för under tre miljoner. Vill man bo inne i stan finns det mängder av vettiga hus för runt två miljoner.

Dessutom är Torp köpcentrum toppen och du når kungälv på 30 minuter med bil.
    Tack för tipset vi har nog kommit fram till att vi vill bo i Kungälv / Ytterby. Det är otroligt hur olika priserna är beroende var man bor.

Ancilla
  • Pyret85

Har har du en som bor i Olofstorp och jobbar i kungälv. tar ca 35 min med bil.
    men jobbar du i kungälv så hade jag nog satsat på att bo i kungälv som ni kommit fram till. lägga några extra kr för att bo närmre.

Svar på tråden Är det så hemskt att bo i Angered som många här skriver?