• samara

Hur är dessa blöjor???

Coop? Ica? Huggies? osv...

Använde pampers till dottern då hon var nyfödd, bytte sedan till libero då jag tyckte de höll henne torr bättre och kändes lite mer rejäla....nu har hon blivit lite större och det blev dax att köpa strl 3...visst är de bra, men passformen på dem känns inte lika bra till henne längre..
    De känns lite väl breda mellan benen på något sätt, och lite stora...

Hur är ovanstående blöjor?
    Mjuka/hårda?
    smala/breda?
    tjocka/tunna?
    Uppsugningsförmåga?

Vore jätte tacksam för lite tips bland alla övriga blöjmärken, förutom libero och pampers... =)

• Svar på tråden Hur är dessa blöjor???
  • nirakanna2

Icas var jättebra tills de bytte leverantör Nu tycker jag de är alldeles sladdriga med dålig resår (iallafall i de större storlekarna)

• samara

ok...tycker det är lite synd att det inte finns mindre blöjpaket, så man hade kunnat prova sig fram lite och inte behöva köpa på sig en massa för att hitta den rätta =)

• Loreena

Jag tycker blöjorna från Lidl är helt ok. Vi använder dom på nätterna och om vi reser bort, annars använder vi bara tygisar här hemma.

• samara

lidl finns tyvärr inte där vi bor, så det alternativet finns inte att testa...men har hört mkt gott om deras blöjor dock =)

• Knabbo

Vi kör med Icas eller Willys, dom funkar bäst på vår tjej... dom enda blöjorna som inte ger henne röd rumpa, röda märken, håller tätt och håller henne torr under natten med :)

• Vickanflickan

lidls blöjor tycker vi är jättebra, så synd att ni inte har nåt lidl i närheten.
    Coops blöjor funkar utmärkt också tycker vi, inte så tjocka och kan kännas lite stela men helt ok.
    Huggies däremot är de värsta blöjor vi provat. Höll inte tätt alls för vår kille. Jag tror inte ens vi använda upp det paket vi köpte utan kastade dom efter några försök och köpte nya.

• Loreena

Pampers tycker jag luktar jätteilla! Kemiskt på något vis...

• Knabbo
    Loreena skrev 2011-04-15 10:15:31 följande:
    Pampers tycker jag luktar jätteilla! Kemiskt på något vis...
    jag håller med!! o det blir ännu värre när blöjan blir blöt...förstår inte vad det är som stinker...
  • samara

håller också med om att pampers luktar mkt mysko då den blir blöt...undrar om det kan ha något att göra med om den innehåller lotion eller så??

• HannaE

Vår dotter är ganska knubbig om stjärt och lår. På henne passar Huggies bra, de är ganska mjuka så det blir inte klumpigt i grenen. Pampers funkar bra också.

Man lever så länge man lär.
  • Återkommande gäst

Ett tips är att fråga på öppna förskolan (eller vänner) om ni kan byta några blöjor med varandra. Då slipper man köpa ett jättepaket för att testa.

• samara

Köpte coops blöjor, men de var inte alls bra till vår tjej...väldigt hög i modellen tyckte jag...samt att hon vart alldeles blöt om rumpan då hon kissat i dem...de sög lixom inte upp så bra... =(

Så det vart att köpa libero igen....tipset om att byta blöjor med vänner som oxå har barn var bra...=)

• pp08

Coop: vi har använd deras (ny) miljömärkta. Tyckte dock att de var väldig långa/höga. Fungerade OK.

Libero: har jag använd mest. Främst Comfort Fit men också Up&GO. Nu ska de lansera nya (tunnare) blöjor, men har inte testat dessa.

Pampers: de gamla blöjorna lukta mycket kiss redan när tjejen hade kissat lite. Har dock inte testat den nyare generation tunna blöjor.

ICA: i princip samma blöjor som Libero, görs på samma fabrik. Någon av storlekerna (4 eller 5) säljs även i mindre förpackning.

Huggies: fungerade bra i mindre storlekar (3, 4) men är inte lika nöjd med större storlekar.

Bambo/bambino: finns i stormarknader som tex. CityGross, matrebellerna. Dessa blöjor är billigare än de kända märken, fungerar dock bra. Använde dessa i stlk 3 ett tag. Dessa används även på dotterns förskola (de använder stl 4, 5 resp 6).

♀ 090619
  • Lindreas

Ica säljer blöjor i halva paket, kan vara värt att testa kanske?

• samara

Jasså, men då kanske man prövar att köpa hem ett utav icas oxå då  och testar =) perfekt om de finns i mindre paket till att börja med..!

Svar på tråden Hur är dessa blöjor???