• Mamma till viljestark dotter

Lägga knoppussel

Har twins på 1 år och 8 månader. För nån dag sen kunde de inte lägga ett knoppussel på 6 bitar. Idag tittade en av dom på bitarna och la dom direkt på rätt ställe! Jag är bara impad!!! Hur gamla var era barn när de började kunna? Tror inte alls att mina barn är speciellt tidiga eller nåt, bara stolt över mitt barn och nyfiken på andras

• Svar på tråden Lägga knoppussel
  • Barbabok

Här gick det också jättefort, i julas fick hon flera pussel (utan knopp men som lades i hål, inte kopplas ihop) och hon lade dessa på en gång! 6-bitars och då var hon 21månader. Knoppussel lade hon väl sen nån gång efter 1årsdagen. Det är coolt!

• principessan

Fasiken vad man tycker de är intelligenta när de lägger pussel! Det tycker jag också. Dock gjorde min äldsta det vid typ 1,5 års ålder och då typ 4 bitar. Nu är lillsyrran 1 år och 4 mån å hon lägger alla knoppussel vi har helt rätt på en gång! Upp till 15 bitar! Men nu har de ju legat framme så hon har kunnat pussla när andan faller på.

• 112jenny

Min kille på 18 månader, lägger pussel som aldrig förr! Knoppussel kan han lägga utan problem. Vi trodde ett tag att det bara var de vi hade hemma, som han pillat med länge, men när vi var på 1½ års kontroll för 2 veckor sedan, hade de ett pussel med 9 bitar, som han la rätt på första försöket!

Vi har hans farmor att tacka för den kunskapen, som har suttit mycket med honom och lagt pussel! Jag tror det handlar mycket om hur mycket tid man lägger på något!

• 1969
    112jenny skrev 2011-04-14 20:51:18 följande:

Vi har hans farmor att tacka för den kunskapen, som har suttit mycket med honom och lagt pussel! Jag tror det handlar mycket om hur mycket tid man lägger på något!

Till viss del, men det måste finnas ett intresse. Vår lille la knopp-pussel strax efter ettårsdagen, vår store var aldrig intresserad.
  • Cello69

Hos oss är det två pussel som är roligast nu tillsammans med en leksak där bokstäver/siffror/figurer ska stoppas i på rätt ställe i en slags låda. Ena pusslet är ett knoppussel och det fixar dottern helt själv nu (hon är 16 månader). Det är roligt att lägga pusslet flera gånger i rad, och pusselplattan ska alltid vara i knät hos mig eller pappan

Svar på tråden Lägga knoppussel