• Hanakana

Vilken valuta till Turiket (Side) i sommar?

Ja, då har vi knappt kommit hem från vår Thailandsresa (Phuket) förrän vi har bokat en ny resa, fast till Turkiet (Side) i början av augusti...

Fast vi var där förrförra året har jag redan glömt vilken valuta som gäller. Jag tror att vi
    växlade nästan enbart till euro. Fast det står ju överallt att man ska växla till turiska lira.
    Hm... Hur är det egentligen? Vad är mest gångbart i affärer (typ små butiker/basarer) och på restauranger (typ pizzerior/stekhouse)? Någon som har varit där nyligen och vet?

• Svar på tråden Vilken valuta till Turiket (Side) i sommar?
  • Hanakana

Vi var ju i Side -09 och då har jag för mig att det mesta var i euro. Skumt... Synd att minnet är så kort ibland...

• mia maria

Jag har alltid handlat med lira, o det är även det som jag alltid hör rekommendationer om. Vet inte hur gångbart euro är, om man tänker på marknader o så...?

I de flesta affärer på turistorterna funkar det dock tror jag!

Hör med Forex eller liknande kanske?

• 1990amanda

Hej, jag var i side  2010 och då hade vi både Euro och lire Men jag tycker man kännar mer på att växla till lire. Eftersom dem tycker bättre om det, dem har alltid växel och de är lättare att prutta med lire. Priset i Euro på kläder tex tyckte jag blev dyrare med Euro!

Svar på tråden Vilken valuta till Turiket (Side) i sommar?