• sweetcherry

Börja snusa??

Har många gånger försökt att sluta röka, har provat tuggummin, plåster och andra tips men ingenting har hjälp mej längre än max två veckor..Vill sluta en gång för alla nu och igår kom ja att tänka på snus!
    Det om nånting borde ju fungera, eller??

• Svar på tråden Börja snusa??
  • turia

då har du ett nytt beroende...

• sweetcherry

Jo ja vet....men de e ju inte lika farligt att snusa! sen stör de ju inte omgivningen lika mycke..

• turia

Jodå, ny forskning har visat att det e väldigt farligt..
    Sant att det ej stör omgivningen..
    Jag e gammal snusare som e kvitt det nu.. Var ett helvete att sluta med det..

• sweetcherry

Forskarna var ju inte riktigt överens om de där me att de skulle va farligt, så man vet ju inte..röknig däremot vet ju alla att de e farligt! Ja e nog hellre snusare än rökare tror ja.
    Om de inte finns nån som har skitbra sluta-röka-tips???

• EllaGirl

Det finns nog tyvärr inget enkelt tips. Bara att ge sig fan på det och använda nåt slags hjälpmedel. Plåster eller liknande. Det ÄR svårt att sluta och genvägar är obefintliga. Bara att stå ut. Det går över fortare än man tror. Been there..
    Hoppas du lyckas!

• JKMNA

Ja, de sa ju faktiskt att det inte fanns några riktiga bevis för det. Det är forskning som forskare har tolkat. Det är spekulationer.
    Men visst finns det hälsorisker med att snusa men rökning är en helt annan femma!
    Alltså, finns det inga BEVIS på att snusning ger cancer! Vi har väldigt låg förekomst av munhålecancer i Sverige, lägst, tror jag till och med! Ändå är det ca 1 miljon svenskar som snusar!

Jag menar inte att förespråka snusning men det är ju viktigt att se till vad de faktiskt kommit fram till och inte bara vad rubrikerna säger, det är ju ofta bara halva sanningen!

• MikkisPikkis

tycker snusen kan vara kanon... Jag kan ibland när jag vill sluta ta ca max2 ssnus/dag. Den sitter i mkt längre än ciggaretterna. (röker massor ca 15/dag) Som man kan jju lixomta en snus när det blir jätteee jbbigt med abstinensen? och enbart försöka trappa ner med snus. En vän till mig lyckades så iaf.

Vill också ha ett mega bra tips

• turia

ok läste just att en läkare inte hittills haft nått fall av cancer...de om några borde ju se på statistik!!...

Men det e iaf inte bra för tandköttet..

• turia

När jag snusa som mest kunde jag glömma bort att jag hade en inne o vara på väg att stoppa in en till..gud så korkat!!

• sweetcherry

Munhålecancer??? de lät läskigt!

Svar på tråden Börja snusa??