• Anonym (hejej)

Dejta flera, är det OK??

Hej,

Jag undrar vad Ni tycker om/har för åsikt om att dejta flera personer samtidigt. Tycker ni att det är OK? Kan det funka utan att det blir komplicerat?! Vad har ni för erfarenheter själva??

Men Är det ok att dejta flera personer samtidigt? Och med dejta menar jag inte att inleda någon seriös relation, utan snarare början till en relation, eller ett sätt att lära känna varann INNAN man känner varann osv. Så ja, vad tycker ni? Och kan det bli för komplicerat i längden? Eller fungerar det om man verkligen har "noll" band till personen (sk no strings attached). Eller kan det bli komplicerat om man lätt får känslor för folk? vad tror ni??

• Svar på tråden Dejta flera, är det OK??
  • FrökenCarlsson

Absolut att man kan. Men för min del anser jag att om man ska göra det så ska de andra oxå veta om läget!

• Anonym (Konservativ)

Jag tycker att det är riktigt dålig stil att dejta flera. Ifall man ändå gör det så bör absolut gränsen gå vid en kyss. Pussar man någon så är det inte längre bara en dejt. De flesta skulle nog inte alls tycka att det vore så kul att dejta någon som samtidigt dejtar och pussas med någon annan.

• Greenstrange

Tycker det är ok, se det som ett mingelparty. Genom att träffa många och prata med många så har du större chans att träffa den rätta eller någon att bara ha skoj med.

Det ögonblicket det börjar bli allvar så får du hålla dig till en. Men detta är min åsikt.

• eliten

Tycker det är helt okej så länge man är ärlig mot alla inblandade!

• Anonym (snus)

Jag tycker att det är helt okej att dejta fler. Jag förväntar mig absolut inte trohet av en dejt! Hjälp så märkligt det vore:)
    Om jag utvecklar känslor för nån och vi inleder något djupare så är det en annan sak. Men en dejt är en dejt, för mig, bara ett tillfälle att lära känna en ny person över en god middag o nått glas vin.

• jådåsåatt

Helt ok, tycker inte ens att man behöver berätta läget om man inte kommit överens om att inte träffa andra.

• Balahir
    Anonym (snus) skrev 2011-04-14 22:42:24 följande:
    Jag tycker att det är helt okej att dejta fler. Jag förväntar mig absolut inte trohet av en dejt! Hjälp så märkligt det vore:)
    Om jag utvecklar känslor för nån och vi inleder något djupare så är det en annan sak. Men en dejt är en dejt, för mig, bara ett tillfälle att lära känna en ny person över en god middag o nått glas vin.
  • Anonym (L)

Nu befinner jag mig i en relation, men om jag i framtiden skulle bli singel och komma ut på marknade igen kan jag definitivt tänka mig att dejta flera samtidigt. Det kommer dock inte förekomma något intimt mer än kramar då det för mig skulle kännas fel.

• Anonym

Jag har dejtat flera samtidigt (som jag träffat via dejtingsiter så jag har ju inte känt dem sen tidigare). Min filosofi är att så länge jag går hem och lägger mig ensam i min säng varje kväll så gör jag vad jag vill. När man däremot blivit mer intima så är det bara en som gäller. Tyvärr har de två senaste killarna jag träffat fortsatt vara aktiva på dejtingsiter (3 st var faktiskt ) även efter att jag anser att vi blivit ihop (dvs haft sex), så jag kommer nog att vara lite misstänksam nästa gång jag träffar någon. Det är väl möjligen ok att man inte avslutar sin prenumeration innan man är helt etablerade, men inte att man är ute på nätet varje kväll och skriver till andra.

• Anonym

jag har dejtat flera samtidigt, faktiskt var jag på dejt en gång när jag egentligen hade pojkvän (dejten visste om det) usch när jag tänker tillbaka så var jag ganska taskig på det sättet...jag dejtade till höger och hade kk's till vänster och höll på men va fasen, som min kompis sa 'lev..bara lev'!
    Nu är jag i fast förhållande och barn på g och har lämnat det 'livet' bakom mig. Det var kul så länge det varade :)
    En dejt är bara en dejt och som jag ser/såg det så lämnade jag alla dörrar öppna, så om det skej sig med en dejt så fanns det alltid någon annan. Nu var detta utomlands i en storstad och alla singlar levde lite 'SACT-liv' utan att det var något seriöst och killar gjorde likadant mot tjejerna.

• Anonym (flera)

Såkalrt man får! Det man inte ska göra är att ljuga och luras.
    Jag dejtar fortfarande flera, även om jag har en fast samborelation. Det funkar hur bra som helst

• Anonym (flera)

Sen håller jag med jådåsåatt att så länge man inte har diskuterat sin relation och kommit överens om sina gränser - då har man inte lovat någon någonting och är fri att göra precis vad man vill.

• Anonym

nej det är INTE ok att dejta flera...

• Rakad Apa

Jo för fan, jag detjar flera! Ser inga konstigheter i det, har ju inte lovat bort mig själv till nån så what's the problem?

Formerly known as Rakad Apa
  • Rakad Apa
    Anonym skrev 2011-04-15 14:28:16 följande:
    Jag har dejtat flera samtidigt (som jag träffat via dejtingsiter så jag har ju inte känt dem sen tidigare). Min filosofi är att så länge jag går hem och lägger mig ensam i min säng varje kväll så gör jag vad jag vill. När man däremot blivit mer intima så är det bara en som gäller. Tyvärr har de två senaste killarna jag träffat fortsatt vara aktiva på dejtingsiter (3 st var faktiskt ) även efter att jag anser att vi blivit ihop (dvs haft sex), så jag kommer nog att vara lite misstänksam nästa gång jag träffar någon. Det är väl möjligen ok att man inte avslutar sin prenumeration innan man är helt etablerade, men inte att man är ute på nätet varje kväll och skriver till andra.
    Men du, bara för att man ligger med varandra så betyder det ju inte att man "är ihop". Jag har legat med alla mina dejter men jag anser mig fortfarande vara singel.
    Formerly known as Rakad Apa
  • Anonym

Jag dejtar en kille. Var ut på krogen och var väldigt nära att strula med en annan kille men gjorde INTE det för att jag dejtar redan en kille.... :P

• Red Velvet

Jag tycker det är okej om alla vet vad som gäller.

• vinterblomma

Så länge man inte lovar någon att man bara dejtar en i taget så är det ok tycker jag. Sen undrar jag ibland hur man orkar, brukar tycka att det är tillräckligt att hålla reda på en person i taget (nja, två kan gå). Fast TS har förhoppningsvis bättre simultankapacitet än mig.

När man sysslar med nätdejting är man mer eller mindre tvungen att träffa flera i taget ,man kommer ingen vart annars.

• Anonym

Innan jag träffade min sambo så dejtade jag massor samtidigt. En lördag tror jag att jag hade 5-6  dejtar efter varandra. Oftast blir det ju bara en dejt och sen när man börjar hitta någon man gillar blir det ju färre dejter med andra för att man vill se vart det leder. Men jag gjorde ju absolut inget med någon av dem, det händer ju först när känslorna är med.

Svar på tråden Dejta flera, är det OK??