• Anonym

Försökt i 10mån, tog bisolvon och blev gravid!

Har verkligen bara trott att det är humbug med bisolvon, och det kanske det ändå är, men nu är jag gravid!
    Ja, vem vet om det hade någonting med det att göra öht, vi hade ju försökt ett litet tag och kanske skulle vi blivit gravida ni iallafall, men nu blev jag gravid när jag tog bisolvon. Hoppas att pysslingen stannar kvar och mår bra, då blir det bebbe i julklapp
    Det är ju superbilligt och har väl inga direkt farliga biverkningar, är glad att jag testade

• Svar på tråden Försökt i 10mån, tog bisolvon och blev gravid!
  • Anonym (Elsa)

Det samma hände min väninna, Hin blev gravid på första försöket efter att ha tagit bisolvon. Men för mig fungerade det inte alls. Tog 5 år för mig att bli gravid.

• Anonym

Ja, jag har hört så många historier om folk som blivit gravida snabbt, men det finns ju väldigt många som det tar flera år för oavsett vilken hjälp de får så någon supermirakelmedicin kan det ju inte vara, kanske hjälper det oss halvsega på traven (eller så hade jag blivit gravid iaf, det får man ju aldrig veta...)

• kenton

Men va?! Aldrig hört talas om. Är inte det typ hostmedecin? Sväljer ni den eller hur går det till? Äter ni det under hela menscykeln?

Upplys en nyfiken!

• Anonym

Ha ha, ja jag reagerade likadant första gången jag hörde talas om det! Ja det är en hostmedicin och den hjälper till att göra slemmet i kroppen tunnare, tydligen har vissa kvinnor lite för tjockt slem vilket kan göra det lite svårare att bli gravid (finns garanterat experter på ämnet här, jag kan inte så mycket egentligen). Jag tog den flytande från typ mensens sista dag till någon dag innan ÄL, finns flera teorier om hur mycket och länge man ska ta. Jag tog det som stod på förpackningen, man skulle ta tre gg/dag men jag glömde några ggr och tog bara två ggr några dagar. Sök på det här på fl så hittar du garanterat bättre svar! Lycka till

• Anonym

Och ja, man sväljer den som vanligt, inget annat fuffens

• kenton
    Anonym skrev 2011-04-15 08:23:21 följande:
    Ha ha, ja jag reagerade likadant första gången jag hörde talas om det! Ja det är en hostmedicin och den hjälper till att göra slemmet i kroppen tunnare, tydligen har vissa kvinnor lite för tjockt slem vilket kan göra det lite svårare att bli gravid (finns garanterat experter på ämnet här, jag kan inte så mycket egentligen). Jag tog den flytande från typ mensens sista dag till någon dag innan ÄL, finns flera teorier om hur mycket och länge man ska ta. Jag tog det som stod på förpackningen, man skulle ta tre gg/dag men jag glömde några ggr och tog bara två ggr några dagar. Sök på det här på fl så hittar du garanterat bättre svar! Lycka till
    Oki... Har inga planer på att prova, har nog med min snart 7-månaders. Blev bara så förvånad. =)
  • Anonym (väntar)

Grattis! :) Är själv inne på åttonde syskonförsöket och jag börjar nästan öppna mig för lite humbug.....

• Anonym

Varför inte, det är ganska billigt, enkelt och troligtvis harmlöst humbug ;) (vi skaffade ju katt också iofs så kanske det också för att göra dubbelhumbug )

• Anonym (väntar)

Jaså KATT också? Ja, men då förstår jag att du blev gravid Att ägget befruktas och fäster har mer med klingliggande faktorer att göra, det vet ju alla idag

Jag ger det den här månaden också men tar det sig inte nu så ska jag köpa bisolvon och två katter och ligga med rumpan upp på minst tre kuddar i 15 minuter och så ska jag stressa lite och mannen inte bada/duscha varmt innan och så ska jag äta rosenrot och ta djupa andetag och det ska vara lagom långt emellan utlösningarna så att spermierna byts ut osv osv...

DÅ HÄNDER DET NOG!!

• Anonym

Glöm inte att ni ska komma samtidigt och att det ska vara spontan och lite kul också Tror att ni verkligen maxar chanserna om ni ställer er i adoptionskö och hänger mycket med grannarnas ungar också, det är visst smittsamt OCH köper hund också

Svar på tråden Försökt i 10mån, tog bisolvon och blev gravid!