• Vitsippa80

Vilken bikini passar min kroppsform?

Jag är inte född med den perfekta kroppsformen direkt men skulle ändå vilja ha en bikini i sommar som är som mest fördelaktig för mig. Detta är jag:

*161 cm
    * 62 kg
    * Rak "okvinnlig" kropp, inte så tydlig midja, smala höfter, lite bredare axlar
    * C-kupa
    * Ganska korta ben

Jag är mer stock än sticka så att säga. Om jag lägger på mig syns det på armar och mage först. Jag vill försöka "få" bredare höfter så att det ser ut som att jag har mer midja, mer kvinnlig form. Har fått för mig att bredrandigt på underdelen skulle kunna vara vettigt? Men vilken modell? Och vilken modell på överdelen? Vill inte se för bredaxlad ut. Jag vill inte ha baddräkt.

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Vilken bikini passar min kroppsform?
  • La Lola

Inte bikinitrosor med ben iaf! Det kapar av sas o dina ben blir ännu kortare.
    Lite högt skurna passar bättre.

O kanske en halternecköverdel?
    Jag tycker det är snyggt med breda axlar så de ska du visa!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vitsippa80

Tack för era svar!

Finns det några speciella mönster eller färger som är extra bra? Eller färger/mönster/modeller som man absolut ska undvika?

• Bordeaux

Breda axlar gör ju midjan smalare.

• La Lola
    Vitsippa80 skrev 2011-04-15 10:46:59 följande:
    Tack för era svar!

Finns det några speciella mönster eller färger som är extra bra? Eller färger/mönster/modeller som man absolut ska undvika?
    Vill du att dina höfter ska se bredare ut då funkar de bikinisarna jag visade jättebra. 
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vitsippa80
    Bordeaux skrev 2011-04-15 10:48:42 följande:
    Breda axlar gör ju midjan smalare.
    Haha, det är sant. Men jag vill nog försöka få intrycket av en mer markerad midja och då tänker jag att axlarna och höfterna bör se bredare ut än midjan Glad
Svar på tråden Vilken bikini passar min kroppsform?