• Fasaneberg

Akutsnittad?

Hade du tänkt dig en vaginal förlossning men blev snittad istället? Blev du besviken eller var det en befrielse? Hur kändes det då och hur känns det nu när en tid har gått? Hur tänker du inför nästa graviditet?

Jag ska skriva en artikel om de här sakerna och vill gärna höra din historia. Hör av dig!

Med vänlig hälsning,
    Karin Hylander
    Fasaneberg Journalistik
    www.fasaneberg.se
    [email protected]

• Svar på tråden Akutsnittad?
  • Ikaa

Jag blev akutsnittad. Just för stunden kändes det som en befrielse,såklart. Men efteråt så kände jag mig riktigt snuvad på förlossningen. Det gick ju inte som man hade tänkt sig. Hade inte ens haft i tanken att jag skulle kunna bli snittad. Mådde väldigt dåligt utav det i 2½månad, tills jag blev gravid igen, då kändes det lättare då jag snart skulle  en till chans  att få testa på vaginalt :)

Min andra graviditet så var jag helt inställd på att det kunde bli snitt igen, men det blev det inte som tur var :)

• MammaJ2011

För mig blev det urakut snitt, en dramatisk förlossning från början till slut som var jobbig för både mig och min sambo. Mitt snitt gjordes för 22 dagar sedan men har redan hunnit fundera en del. Maila mig här om du vill veta mer. Mvh

Älskade lillplutt BF 23/3 -11
  • PVeraB

Jag fick med ett sk larmsnitt. Det tog inte många minuter. Rullades iväg och sövdes. Inte roligt alls.
    Det blev så eftersom moderkakan höll på att lossna.

• PVeraB

så med tanke på det var det väl det bästa som hände men det är inget jag gör om. Jag har fött på båda sätten.

• Fasaneberg

Tack alla ni som har delat med er! Jag har nu hittat två familjer att intervjua. Ha en skön vår och sommar!

Svar på tråden Akutsnittad?