Blod i bajset?
Min dotter har som blodstrimmor i sitt bajs.. hon är 3 veckor gammal och har haft det sen hon var ca 1 v... någon som känner igen sig? *orolig*
Min dotter har som blodstrimmor i sitt bajs.. hon är 3 veckor gammal och har haft det sen hon var ca 1 v... någon som känner igen sig? *orolig*
Prata med din med din bvc sköterska hon kanse vet vad det är hoppas att du får svar
är det färskt blod så kommer det troligen från ändtarmsöppningen..blöder man inne i kroppen blir blodet svart innan det kommer ut. Hon kanske har något sår runt ändtarmen? Prta iaf med bvc, bäst om någon får se på henne.
Om du har sår på bröstvårtan så kan det komma blodstrimlor i bajset har jag fått som svar från ammningshjälpen. Vår son kräktes blod och det var för jag hade sår på bröstvårtan och då sade hjälpmamman att det också kunde komma strimlor i avföringen.
Men hör med Bvc !! Lycka till
Det kan vara från underlivet. Flickor får det pga hormoner från mamma, det är vanligt och kan se ut som om det är i bajset. Håller med de ovanstående också.
Bm sa att det kan vara för att hon bajsar så ofta & att det är från analöppningen men då tycker man att det borde vara mer som färskt blod & inte som i slem...
Min dotter hade det så...var mjölkproteinallergiker. Kan ju vara det?!
Min dotter hade det en gång också. Jag pratade med BVC och det är ingen fara så länge det är rött. Det beror på bristningar i ändtarmen och kommer av att det kommit bajs med hög fart. Men är bajset färgat av svart blod ska man snartast få barnet undersökt. Fortsätter det en längre tid skulle jag nog ändå vilja att en doktor tittade på det om jag var du.
Får hon minifom droppar? Det kan göra att det är slemmigt.
Mia1975:
Ja hon får Minifom droppar..
GravidaJohanna:
Min dotter fick också rejält slemmig avföring när hon fick minifomdroppar. de jag frågde om råd (syrran, mamma och BVC) sa att det var helt normalt att det kunde bli så av dem. Tror inte du behöver oroa dig. Det kommer att gå över. När barnet bara får bröstmjölk eller ersättning blir ju avföringen rinnig och minifomdropparna gör också sä att barnet blir av med gaser genom tarmen, vilket ger det extra skjuts. Det kommer nog bli bättre när magen börjar stabilisera sig. Så blev det iaf för oss...