Mosaik skrev 2011-04-19 08:23:30 följande:
Vi har ibland bara beställt mat till barnen och själva ätit smörgås på flygplatsen.. Vi har även tagit med egna smörgåsar och ätit inne på planet, vet inte om man får det längre men vi gjorde det för två år sedan iaf.
När vi åkte förra året hade de såna där färdiga knäckemackor med något emellan till försäljning, de hade även några frallor men de tog slut fort.
Så det trodde jag att de alltid hade? Det kan ju inte gärna vart en engångsförteelse då när vi åkte, iof så åkte vi med apollo förra året så det kanske är olika bolag.
Ja det är olika från olika bolag.
Kollade just SAS o deras charterutbud (de flyger ju bl.a. för Apollo) o där verkar det finnas flera smörgåsmenyer att välja bland ombord!
Enligt vad som sägs så får man
inte ta med egen mat/matsäck ombord, o detta står även på flygbolagens hemsidor.
Men då jag har ringt o frågat så har de sagt att man får ta med sig sådant som man har handlat innanför säkerhetskontrollen på flygplatsen.
Men jag tror knappast att man blir avslängd heller ifall man har med sig sin egen matsäck, men man kanske ska vara lite diskret o inte duka upp värsta picknicken. O så ska man väl ha i åtanke att man egentligen inte får ha egen mat med sig.
Naturligtvis vill ju flygbolaget att man handlar deras mat o dryck.