• Anonym

cancer i näsan-erfarenhet?

Hej
    De fann cancer i min mammas näsa, hon strålades och fick cellgifter, tyvärr tog detta inte bort ALLT utan lite fanns kvar som började växa på väldigt fort! Igår opererandes min mamma, de var tvugna att bort hela näsan, det hade också spridit sig ner i överläppen, den förstår jag inte riktigt hur det har gjort med?

Detta känns fruktanvärt...

undrar om någoon har erfarenhet av detta man kunde bolla med

• Svar på tråden cancer i näsan-erfarenhet?
  • Anonym

Aldrig hört,hur kan man ta bort hela näsan?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-15 12:44:07 följande:
    Aldrig hört,hur kan man ta bort hela näsan?
    =( ja det är fruktansvärt!!!
  • Anonym

En kompis pappa fick cancer i näsan på det där sättet men det var på åttiotalet och sedan dess har ju mycket av cancerbehandlingar och överlevnad gått framåt. De opererade bort näsan på honom också.

Ett av mina barn har cancer och jag förstår att du är rädd och har det väldigt jobbigt just nu. Skickar över en varm stor kram!  

• Anonym

Har du träffat din mamma efter operationen? Hon har förmodligen det opererade området täckt med kompresser och omlägg, men kan du inte prata med en läkare och fråga hur dom gjort?

Fruktansvärt för mor din, hur gammal är hon?

Hoppas hon blir frisk! det finns sen väldigt duktiga plastikkirurger som kan bygga upp en ansiktsprotes.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-15 12:49:51 följande:

En kompis pappa fick cancer i näsan på det där sättet men det var på åttiotalet och sedan dess har ju mycket av cancerbehandlingar och överlevnad gått framåt. De opererade bort näsan på honom också.

Ett av mina barn har cancer och jag förstår att du är rädd och har det väldigt jobbigt just nu. Skickar över en varm stor kram!  

Tack så jätte mycket för omtanken...de tog bort hela näsan, det hade ä'ven spridit sig ner i överläppen och som sagt vi vet inte riktigt HUR de gjort med det mer än att sköterkan sade att läkaren sytt up läppen så den sitter väldigt högt så man ser framtänderna  hela tiden?

Jag har själv haft cancer i två omgångar, är idag 34 år....+ detta som min mamma fick i ansiktet har hon inne en kronisk leukumi + att hon haft 6hjärtinfarlkter onom et år nu, det är tufft!
    Min mamma blev jätte ledsen nät hon såg sig i spegeln efter op. hon undrade hur hon skulle kunna träffa barn och barnbarn någon mer gång?

Tänkte att det kasnke fans någon här med samma erfrenhet eller som känner någon med samma erfarenhet som faktiskt  kan peppa, kane till och med prata med henne etc
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-15 12:50:33 följande:
    Har du träffat din mamma efter operationen? Hon har förmodligen det opererade området täckt med kompresser och omlägg, men kan du inte prata med en läkare och fråga hur dom gjort?

Fruktansvärt för mor din, hur gammal är hon?

Hoppas hon blir frisk! det finns sen väldigt duktiga plastikkirurger som kan bygga upp en ansiktsprotes.
    Hej
    Nej vi har inte träffat henne än, Op. gjordes igår, informationen vi fick var att de skulle ta halva näsan men så blev det inte? De måste ändrat sig under op.gång.
    Jag pratade bara med en sköterka igår som sade a man ser inte rätt in, det är inte öppet eller så ytan det är som ett litet rör som är som en näsborre, de får skölja och suga rent där precis som vi snyter oss. Över detta har hon ett förband. Läppen låter ju rätt så skrämmande med, det förstår vi inte riktigt än....

Tack  så mycket, jo de är väldigt duktiga idag, längre fram ska hon få en näsprotes sade sköterskan men det ligger längre fram för nu måste detta läka först etc
  • Anonym (Kram)

Styrkekram till dig TS, din mamma behöver ditt stöd så mycket som möjligt nu. Det måste vara så otroligt jobbig just nu för henne.

• Anonym

Förlåt!!! Tänkte på första inlägget!

Tack så oerhört mycket för omtanke och kram det vämer, det är tungt!

• Anonym
    Anonym (Kram) skrev 2011-04-15 13:20:32 följande:
    Styrkekram till dig TS, din mamma behöver ditt stöd så mycket som möjligt nu. Det måste vara så otroligt jobbig just nu för henne.
    Tack tack tack för styrkekram
  • Anonym

styrkekram till dig!
    De tog bort så mycket som de var tvungna (bättre än att ta för lite eller hur?).
    Hon kan säkert bli jättefin på sikt och ffa frisk hoppas jag! 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-15 14:19:36 följande:
    styrkekram till dig!
    De tog bort så mycket som de var tvungna (bättre än att ta för lite eller hur?).
    Hon kan säkert bli jättefin på sikt och ffa frisk hoppas jag! 
    Tack snälla, vad snälla alla här är, jo med precis det är väl så, de såg att de var tvugna att ta mer.

Tack än en gång
Svar på tråden cancer i näsan-erfarenhet?