• Svar på tråden Pakethållare på cykel, det är väl bara för tjejer!
  • Ema86

ähhhh vilka dumheter .. klart en grabb ska kunna ha pakethållare oxå.

• Caranten

Finns gott om killcyklar medd pakethållare.
    Rosa cykelkorg däremot, det är tjejjigt ;)

• Mara
    Caranten skrev 2011-04-15 17:58:52 följande:
    Finns gott om killcyklar medd pakethållare.
    Rosa cykelkorg däremot, det är tjejjigt ;)
    Fast när jag söker efter barncyklar på nätet hittar jag övervägande pojkcyklar av BMX-typen, medan flickcyklarna är rosa eller lila med pakethållare och cykelkorg.
  • Frontline
    Mara skrev 2011-04-15 18:15:15 följande:
    Fast när jag söker efter barncyklar på nätet hittar jag övervägande pojkcyklar av BMX-typen, medan flickcyklarna är rosa eller lila med pakethållare och cykelkorg.
    www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/barn/
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Filoso Fisken

Caranten - Nej, det är inte tjejigt. Det är en färg. Tjejigt kanske det är om det är "snippmönster".

/suckar

• Buster78

min dotter har en sådan här:

http://www.teamsportia.se/produkter/cyklar/barn-20/extreme/extreme-arrow/

Hon älskar sin cykel, och hon är ganska popis när hon kommer cyklande på den.
    Största fördelen är att vi inte behöver köpa ny cykel var år, utan den kan hon ha tills hon blir tonåring, Då en trickcykel ska va "liten"

Det kommer bli en liknande till sonen om något år oxå!

inget gulligull, och lullull här inte!

• CLT

Blir så trött...

Lite OT...
    Mormor har precis köpt påskägg till barnbarnen, 3 HelloKitty-påskägg till tjejerna men enda killen får ett McBlixten (eller vad det heter?)..."Ja, men han vill väl inte ha ett ROSA ägg?!" va kommentaren...Han är inte ens 2år...

• Tant Green

Jag undrade också när jag såg den här sidan www.varuhuset.se/Cyklar2079ar.htm Jag trodde förut att rosa pojkcyklar var det mest otänkbara, men det går visst bra (se fjärde cykeln nerifrån). Det verkar i princip vara pakethållaren som skiljer flick- och pojkcyklar åt?

• Boonga
    Filoso Fisken skrev 2011-04-16 18:32:35 följande:
    Caranten - Nej, det är inte tjejigt. Det är en färg. Tjejigt kanske det är om det är "snippmönster".

/suckar
    Då borde de göra riktigt grabbiga cyklar med snoppmönster också. Om jag får en son ska han få cyckla på en snoppcykel.
  • Filoso Fisken

Boonga - Låter rätt lustigt faktiskt! Men det är ju så viktigt att signalera om ungen är ett snippbarn eller snoppbarn, så varför inte? Ehhrm..

• MiIou

Jag tycker att det är så jäkla märkligt! Egentligen har vi haft samma problem med sambons cykel, eftersom vi har barnsadel till cykeln, men den typ av herrcykel han behövde (då han cyklar i ur och skur till jobbet) med pakethållare gick ju inte att finna. Vi löste det genom att köpa en ny damcykel (med pakethållare...) och utrusta den gamla herrcykeln med pakethållare (denna cykel fick agera "vinter cykel")

Jag stör mig på i princip all "barnutrustning", sökte en ny cykelhjälm till sonen förra veckan, hade som krav att den skulle ha "grönt spänne". Mmm, vad får man att välja mellan? Jo, antingen knallrosa med blommor eller svarta/blå med dödskallar eller bilar på. Vi har försökt hitta nya tapeter till sonens rum, visst det finns en hel del neutrala, men kikar man i barnkollektionerna så är det antingen knallrosa med prinsessor och blommor eller mörklå, mörkgrönt med sportmotiv eller bilar.
    Åh, jag blir så trött! Jag vill kunna utrusta min son och klä honom funktionellt och färgglatt, jag vill varken ha prinsessor eller dödskallar på hans kläder. Vad är det för fel på ljusgrönt? Pastellfärger? Sonen älskar för övrigt rosa och jag kände mig så nöjd då jag i julas hittade en snygg rosa, känsneutral pikétröja från ellos som han fick i julklapp. Och vet ni, grabben ser fortfarande ut som en pojk trots den rosa färgen...

Vet många vänner med döttrar som har samma problem, oftast när det gäller kläder. För att hitta slittåliga och funktionella plagg så löser de det genom att handla på pojkavdelningen.

• Filoso Fisken

MiniMinou - Jag håller med dig! Det känns som om det bara finns två alternativ. Antingen mörkt deprimerande och tufft eller ljust rosa och gulligulligt. Prinsessor eller riddare liksom - that's it. Fan det finns ju så mycket fint, varför glömmer folk bort det? (tänker mest på de som "skapar" alternativen) Jag menar grönt, gult, oranget, lila osv. och bondgårdsdjur, stjärnor, moln osv. som tryck och liknande.

Mörkt/Tufft och Ljust/Gulligt känns så jävla uttjatat nuförtiden att jag nästan får kväljningar när jag ser det. Nä, skämt åsido - men det är liksom "gjort".

• logg81

Det finns pakethållare att köpa om man vill ha en sån istället för en skärm...
    Vill man ha skärm på en cykel med pakethållare är det lätt att byta...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • bastardized

Vilket härligt ickeproblem, kör en pakethållare löst om modellen inte passar och sluta måla in en massa genusflum i precis allt.

• Filoso Fisken

bastardized - Det är ingen som tvingar dig att läsa, eller har du problem med självbehärskningen?

• bastardized
    Filoso Fisken skrev 2011-04-18 08:43:31 följande:
    bastardized - Det är ingen som tvingar dig att läsa, eller har du problem med självbehärskningen?
    Självbehärskningen är det inget fel på skulle jag tro, då är det är värre men genusfeminister som inte ens kan kolla på cyklar utan att man försöker se förtryck.
  • Tant Green
    bastardized skrev 2011-04-18 09:35:59 följande:
    Självbehärskningen är det inget fel på skulle jag tro, då är det är värre men genusfeminister som inte ens kan kolla på cyklar utan att man försöker se förtryck.
    Det är väl mest förvåning, eftersom åtminstone jag har svårt att komma på vad som är omanligt med pakethållare? Och vad blir nästa sak man tar bort från pojkcyklar... ringklocka kanske inte heller är så himla manligt, har man stark röst är det väl bara att skrika om man vill att någon ska flytta på sig
  • bastardized
    Tant Green skrev 2011-04-18 15:59:06 följande:
    Det är väl mest förvåning, eftersom åtminstone jag har svårt att komma på vad som är omanligt med pakethållare? Och vad blir nästa sak man tar bort från pojkcyklar... ringklocka kanske inte heller är så himla manligt, har man stark röst är det väl bara att skrika om man vill att någon ska flytta på sig
    Det mest är killar som har den typen av hojjar och vad pakethållare anbellangar så är dessa cyklar gjorda med riktiga cross motorcyklar som förlaga och därför ser du även upphöjda stänkskärmar osv osv.
    Finns dessutom i rosa har jag sett med egna ögon, dock kan dom vara svåra att finna då efterfrågan är oerhört liten på dom, tror inte heller det är partiarkatets fel.

">

Svar på tråden Pakethållare på cykel, det är väl bara för tjejer!