• EnLitenFlicka

Min dotter kräks var kväll. Börjar bli otäckt!

Hej!

Min 2 åriga dotter kräks upp allt hon ätit under dagen vid samma tid varje kväll. Hon är blek och förlorar vikt. Nu börjar hon bli slö och vi står helt maktlösa. Läkarna har ingen aning vad detta kan vara. Hon har varit under utredning länge nu då detta har hållt på till och från under månader.

Snälla vi behöver tips och råd. Vår prinsessa är sig inte lik.

Fruktansvärt orolig=(

• Svar på tråden Min dotter kräks var kväll. Börjar bli otäckt!
  • BVC Sköterskan

Hej!

Jag förstår att ni upplever stor stress över vad som händer er dotter. Ni har gjort helt rätt att kontakta sjukvården, som jag är övertygad om, gör sitt bästa för att komma fram till vad det kan bero på. Min erfarenhet är att detta kan ta tid. Naturligtvis är det dock viktigt att ni upplever att ni får de stöd och råd som ni behöver även nu.

Mår hon sämre och sämre tycker jag att ni påtalar detta för läkaren som håller i utredningen. Är hon slö kan hon dock behöva hjälp snabbt, då är det aktuellt att kontakta akutmottagningen istället.

Som sagt, jag tycker verkligen att ni bör kontakta ansvarig läkare och berättar precis vad ni upplever. Det kan hända att sjukvården inte tagit till sig er oro och då behöver ni understyka den, för att de skall kunna hjälpa er.

Jag hoppas för er och er dotters skull att hon snart blir sig lik igen.

MVH Christine

Svar på tråden Min dotter kräks var kväll. Börjar bli otäckt!