sotnos1 skrev 2011-04-16 00:10:10 följande:
Tycker du det är jobbigt att ta tabletter rent allmänt? Jag har oxå ångest o gillar inte att ta tabletter.. får för mig en massa saker o får katastrof tankar att tabletten är för stark för mig osv.. Det får igång en massa oroliga tankar o vevar på ångesten lite.. Om man får biverkningar börjar man ju definitivt tänka oroliga tankar o man blir FÖR fokuserad på kroppen vilket leder till att man spänner sig.. Som om man vore i nån slags beredskap! Har själv lite så nu efter ha tagit en atarax som är bebis medicin men ändå ligger jag här o tror att hjärtat ska sluta slå.. Är riktigt trött men kan ändå inte koppla av.. :/
Nä riktigt så är det väl inte för mig, jag är inte "så" rädd för mediciner, bara tillräckligt med respekt för dem. och tycker ju inte att det egentligen ska behövas, tänker på vad det egentligen gör med hjärnan våran. men vissa behöver ju dem för att fungera värdigt här i livet.
Det låter som du lider av tvångstankar(ocd) som jag oxå lider av, fast på andra sätt, med tvångshandlingar och bacillskräck.
vet att citalopram är bra för det, har du provat dem?
Jag äter dem igen nu för ja tycker dem har hjälpt mig mer än någon annan sån medicin gjort, även om det är bara litegrann.
Attarax är som sockerpiller för mig. Fattar inte att dme ens skriver ut den. eftersom dem inte hade nån verkan på mig och ja va desperat så tog jag 4-5st en gång, och satan va dåligt ja mådde!! Aldrig mer.
Hoppas dem funkar för dig?