• Anonym (skumt)

biverkning av sobril?

Hej!
    Har idag hämtat ut Sobril som jag ska ta vid behov mot ångestattacker.
    Har provat förr oxå och då som nu får jag lätt men obehaglig värk i kropp och huvud?
    Typ i muskler eller lederna, vet inte riktigt vilket.

Nu undrar jag vad det kan bero på?
    Är det vanligt?? 
  • Svar på tråden biverkning av sobril?
  • Anonym (skumt)

puffar på

• Anonym (!!)

Undrar jag med. Får samma vid alla typer av narkotikapreparat inkl alkohol. Oj, nu lät jag som värsta narkomanen, vilket jag definitivt inte är. Men jag får citodon mot värk och har vid ngr få tillfällen fått sobril och propavan (sömntab). Får också som värk i alla leder och nacken. Samma sak händer när jag dricker alkohol, behöver inte vara många klunkar vin innan värken sätter in. Märkligt!

• Themis

En av de mindre vanliga biverkningarna enligt bipacksedeln till Sobril är huvudvärk.

Se här:
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=6

Du bör kontakta den läkare som har skrivit ut läkemedlet och berätta hur du känner det, det kan ju vara en övergående biverkning men det vet inte jag.

Den som är beroende av en karl är icke fri.
  • Anonym (skumt)

jasså..hmm..ja har oxå värsta värken, just nu i nacken mest.
    får du så av alkohol till å med?? ännu skummare?
    Nä nu vill ja veta varför? Det här va ju inte lyckat ju :(

• upp och ner

Det är nog sobrilen som spökar.
    När jag åt den så blev jag illamående,yr och hade svårt att vara still.
    Kändes faktiskt som om jag fick motsatt effekt.
    Men gå in o kolla fass för säkerhetsskull, kanske står nått mer där?

• Anonym (skumt)

tack för era svar, ska nog tala om det med min läkare...
    tänkte oxå att de kanske är en övergående biverkning.

• Anonym (skumt)

inga fler som vet något??

• Anonym (skumt)

hoo hooo??

Varför i helsike gör det så ont i kroppen??
    vet inte vart ja ska ta vägen, suck, känns som det blir värre å värre.
    Jag har ju vanligtvis värk i kropp knopp å leder men det blev mycke värre nu.
    Läskigt :(

• Anonym (skumt)

nu e ja tjatig!!!! men vill höra om fler har erfarenheter av detta?

• sotnos1

Ta det lugnt bara, sätt dig ned i soffan o koppla av. Det låter som biverkningar men när du nu har blivit lite orolig spänner du dig ännu mer o värken känns mer! Sätt på tvn o försök o tänk på annat. Ta hand om dig!

• Anonym (skumt)
    sotnos1 skrev 2011-04-15 23:54:01 följande:
    Ta det lugnt bara, sätt dig ned i soffan o koppla av. Det låter som biverkningar men när du nu har blivit lite orolig spänner du dig ännu mer o värken känns mer! Sätt på tvn o försök o tänk på annat. Ta hand om dig!
    hehe! tack :) du har nog rätt...
    ska ja inte ta en till då då, mot spänningarna hiihi!
    trodde ju att ja skulle få slappna av oxå med dem här tabletterna,  i min spända kropp, som jag alltid är.
    suck..
    nää de kanske bara blir värre då. ska jag fortsätta med dem om de nu är så att det är biverkningar som är övergående eller ska jag sluta med dem? åååh, tror nog att min läkare får avgöra det kanske..

slappna av va det ja :/
  • sotnos1

Tycker du det är jobbigt att ta tabletter rent allmänt? Jag har oxå ångest o gillar inte att ta tabletter.. får för mig en massa saker o får katastrof tankar att tabletten är för stark för mig osv.. Det får igång en massa oroliga tankar o vevar på ångesten lite.. Om man får biverkningar börjar man ju definitivt tänka oroliga tankar o man blir FÖR fokuserad på kroppen vilket leder till att man spänner sig.. Som om man vore i nån slags beredskap! Har själv lite så nu efter ha tagit en atarax som är bebis medicin men ändå ligger jag här o tror att hjärtat ska sluta slå.. Är riktigt trött men kan ändå inte koppla av.. :/

• Anonym (skumt)
    sotnos1 skrev 2011-04-16 00:10:10 följande:
    Tycker du det är jobbigt att ta tabletter rent allmänt? Jag har oxå ångest o gillar inte att ta tabletter.. får för mig en massa saker o får katastrof tankar att tabletten är för stark för mig osv.. Det får igång en massa oroliga tankar o vevar på ångesten lite.. Om man får biverkningar börjar man ju definitivt tänka oroliga tankar o man blir FÖR fokuserad på kroppen vilket leder till att man spänner sig.. Som om man vore i nån slags beredskap! Har själv lite så nu efter ha tagit en atarax som är bebis medicin men ändå ligger jag här o tror att hjärtat ska sluta slå.. Är riktigt trött men kan ändå inte koppla av.. :/
    Nä riktigt så är det väl inte för mig, jag är inte "så" rädd för mediciner, bara tillräckligt med respekt för dem. och tycker ju inte att det egentligen ska behövas, tänker på vad det egentligen gör med hjärnan våran. men vissa behöver ju dem för att fungera värdigt här i livet.

Det låter som du lider av tvångstankar(ocd) som jag oxå lider av, fast på andra sätt, med tvångshandlingar och bacillskräck.
    vet att citalopram är bra för det, har du provat dem?
    Jag äter dem igen nu för ja tycker dem har hjälpt mig mer än någon annan sån medicin gjort, även om det är bara litegrann.
    Attarax är som sockerpiller för mig. Fattar inte att dme ens skriver ut den. eftersom dem inte hade nån verkan på mig och ja va desperat så tog jag 4-5st en gång, och satan va dåligt ja mådde!! Aldrig mer.
    Hoppas dem funkar för dig? 
  • Anonym (ja med)

Jag fick sobril först men blev dålig av dem och fick istället oxascand som fungerade bättre. Det finns andra lugnande tabletter, prata med din läkare om det. Kör nu med Nitrazepam som egentligen är till för något helt annat men gör ändå susen!

• MammaHela

kan det inte vara att du har varit så spänd en längre tid och nu när du fått medicinen så slappnar kroppen av och du får ont i de muskler och leder som har varit spände en längre tid?

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym (skumt)
    Anonym (ja med) skrev 2011-04-17 23:32:42 följande:
    Jag fick sobril först men blev dålig av dem och fick istället oxascand som fungerade bättre. Det finns andra lugnande tabletter, prata med din läkare om det. Kör nu med Nitrazepam som egentligen är till för något helt annat men gör ändå susen!
    Hur blev du dålig av dem då?
    Konstigt att du fick oxascand och att dem funka bättre när det är samma sort fast ett annat namn bara?? 
    Nitrazepam?
    Du säger att dem är för något annat?
    Vad är dem till för då, e ja nyfiken på? 
  • Anonym (skumt)
    MammaHela skrev 2011-04-17 23:34:44 följande:
    kan det inte vara att du har varit så spänd en längre tid och nu när du fått medicinen så slappnar kroppen av och du får ont i de muskler och leder som har varit spände en längre tid?
    Precis så tänkte jag oxå efter ett tag, så var det nog med tanke på hur jäddrans spänd jag är och varit i många år.
    För nu får jag inte värk av dem, va bara första dagen :)
    Men nackdelen med dessa är att det tar för lång tid innan dem verkar, så när jag känner att paniken är på väg så hinner dem inte göra nån nytta tyvärr. 
  • gjan
    upp och ner skrev 2011-04-15 21:19:50 följande:
    Det är nog sobrilen som spökar.
    När jag åt den så blev jag illamående,yr och hade svårt att vara still.
    Kändes faktiskt som om jag fick motsatt effekt.
    Men gå in o kolla fass för säkerhetsskull, kanske står nått mer där?
    håller med dig aldrig mera,jag spydde också av den,du kan jag lika gärna vara utanSkrikandes
Svar på tråden biverkning av sobril?