• aprilsill

Handen, Haninge

Jag undrar över hur området Handen/Haninge är, hur är det att bo där? Vad för slags område är det? Bra och dåligt med Handen?

• Svar på tråden Handen, Haninge
  • Fipas

Bosätt dig då i området Vendelsö eller centrala handen undvik absolut jordbro, Västerhaninge, och en del områden i brandbergen.. Undertecknad bott i Haninge sen 1972 så jag har lite koll..

• Tessaa89

Håller med ovanstående , har bott i vendelsö i 19 år .

• aprilsill

Har fått en hyreslägenhet ett stenkast från pendelstationen, helt ok område alltså?

• Tessaa89

Det tycker jag är ett okej område.

• vap

Om det är Lybska örn så är det ett helt ok område att bo i. Lägenheterna är jättefina, bra tvättstuga mm. Snabb och bra service av områdets vaktmästare. Är det Valla skulle jag tänka om både en och två gånger.

Säger som ovanstående om de andra områderna i Haninge.

• Bobbylina

Hoppar in med en liten fråga, hoppas det är oK!

Är Vallavägen ett dåligt område??

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • vap
    Bobbylina skrev 2011-04-19 10:09:44 följande:

Hoppar in med en liten fråga, hoppas det är oK!

Är Vallavägen ett dåligt område??

Nä det är inget dåligt område. Det har rustats upp ordentligt och många gårdar (vet ej hur många eller om det är alla) har blivit bostadsrätter ganska nyligen.
    Relativt lugnt område skulle jag säga att det är.
  • Bobbylina

Skönt att

vap skrev 2011-04-19 17:09:53 följande:
    Nä det är inget dåligt område. Det har rustats upp ordentligt och många gårdar (vet ej hur många eller om det är alla) har blivit bostadsrätter ganska nyligen.
    Relativt lugnt område skulle jag säga att det är.
    ´Skönt att höra, vi har nämligen köpt lägenhet där och vet ingenting om det området!
    *31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Madelene 346

Jag har blivit erbjuden lägenhet i Vallagränd. 
    Jag ska börja plugga på KTH och varit där en gång innan.. Fick en känsla att det är lite ghetto?

Någon som kan berätta mer om området.
    Eventuellt också KTH Haninge och studentlivet.  

Svar på tråden Handen, Haninge