• Ossie

Ljudböcker för 3-åring - vilka passar?

Vilka ljudböcker ska jag köpa till min 3-åring? Han älskar att lyssna, kan lyssna på Pettson-CD vilken är ganska lång och sedan vill han höra ännu mer efter det.

Eftersom jag måste beställa ljudböcker till utlandet skulle jag bli glad om jag kunde få tips på bra och roliga ljudböcker!

• Svar på tråden Ljudböcker för 3-åring - vilka passar?
  • Julutzi

Vår tjej gillar bland annat Pippi, Emil, Karlsson, Lotta... Finns ju massor!

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Ossie
    Julutzi skrev 2011-04-15 22:29:10 följande:
    Vår tjej gillar bland annat Pippi, Emil, Karlsson, Lotta... Finns ju massor!
    jag har nog lite svårt att välja bland massorna

ville undvika att beställa CD-skivor för typ över 1000 spänn... men Astrid Lindgren-sagorna går ju alltid hem
  • Julutzi
    Ossie skrev 2011-04-15 22:34:09 följande:
    jag har nog lite svårt att välja bland massorna

ville undvika att beställa CD-skivor för typ över 1000 spänn... men Astrid Lindgren-sagorna går ju alltid hem
    Ja Astrid Lindgren fungerar alltid! Annars finns det ju lite annat typ Nalle Phu, Mamma mu, Drutten osv osv....
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Ossie

okej, jag behöver en topp-5-lista (eller topp-10 om så önskas)

Min än så länge (ljudböcker fr bokus.com):

1. Emil och Ida i Lönneberga
    2. Gittan och gråvargarna & fårskallarna & älgbrorsorna
    3. Dinkelidunk: bästa Hellsingar (sonen äääälskar dessa roliga verser!)
    4. Kalas med Pippi Långstrump
    5. Mamma Mu och Kråkan (ljudet fr filmen)

nej, jag kan inte sluta vid BARA 5 ljudböcker, här kommer fler:

6. Mamma Mu i Stockholm
    7. Pettson och Findus - Glömligheter (ljudet fr filmen)
    8. Sagor för trötta barn
    9. Roligt i Bullerbyn
    10. Sagostunden. de bästa klassiska sagorna för barn

(Oj, redan uppe i 740 kr, plus porto, det blir dyyyyrt det här. )

• bubbelmaja

Vet du att det finns att låna på biblioteket? Då kan ni prova er fram vad som gillas.
    Våra barn har tyckt mycket om mamma mu i den åldern, förutom astrid lindgren och pettsson som du redan nämner.  

• nirakanna2

Gittanböckerna finns på DVD, alltså lästa böcker med bilderrna till, bara lite lätt animerade. Helt ljuvliga om du vill uppgradera ett snäpp

• bubbelmaja
    nirakanna2 skrev 2011-04-17 07:46:55 följande:
    Gittanböckerna finns på DVD, alltså lästa böcker med bilderrna till, bara lite lätt animerade. Helt ljuvliga om du vill uppgradera ett snäpp
    Bland småsagor, ja! Bra grej. Sådan dvd har vi också med Lotta på Bråkmakargatan och Benny-böckerna. 
  • Ossie
    nirakanna2 skrev 2011-04-17 07:46:55 följande:
    tack för tipset, det ska jag kolla upp!
  • Kimona

Disneys ljudböcker med en bok som man kan följa med i och vända blad efter ett "pling"?

• Ossie
    bubbelmaja skrev 2011-04-17 07:41:36 följande:
    Vet du att det finns att låna på biblioteket? Då kan ni prova er fram vad som gillas.
    Våra barn har tyckt mycket om mamma mu i den åldern, förutom astrid lindgren och pettsson som du redan nämner.  
    jo, fast eftersom jag bor utomlands (jag tror jag nämnde det i TS) så är det lite opraktiskt. och jag tror att bibblan där mina föräldrar bor har sommarstängt just när vi kommer hem, blää
Svar på tråden Ljudböcker för 3-åring - vilka passar?