• Annie820

Dop-present!?!

Hej! Är så frustrerad över att inte ha hittat en någorlunda okej dop-present till min brorsdotter att jag var tvungen att öppna upp ett konto här för att söka vägledningGlad. Nu får ni säkert intrycket av att jag är ganska kräsen och jaa det är jag nog också men har ingen anning om vad jag ska köpa? Behöver egentligen inte vara något super speciellt men det är ju trots allt min brorsdotter...

Hur är det egentligen med alla dessa barnsmycken man ser som doppresenter? Är det okej att ge ett smycke, typ halsband, även fast en 7-månaders baby inte kanske har så mycket uppskattning av just det? 
    Eller ska jag satsa på en vacker barnbok, det var nämligen min första tanke, men vet inte vilken jag ska välja isåfall, brosan och hans tjej har redan dom typiska barnkammarböckerna. Så ni kanske har några boktips?

Eller helt enkelt köpa en leksam om hon har roligt av redan nu?

Frustrerad fasterr, tacksam för hjälp...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 19:52
    Tack för superbra tips och inspiration, hittade sent igårkväll en sida som säljer silversmycken: www.carmencita.se
    köpte armbandet som heter figurer.
    Tycker det var bra pris för ett silverarmband, så det får faktiskt bli en present från tjejens kusin istället. Själv ska jag fundera mer på era tips, fler råd är också välkommna! TACK :D

• Svar på tråden Dop-present!?!
  • sarismaris

Smycken är ju roligt tycker jag, men det är ju en väldigt vanlig doppresent till tjejer så risken är ju att hon får ganska många.. Min äldsta fick nästan bara smycken i doppresent och det va kanske lite tråkigt... Men hon fick också ett par snygga Puma-skor (som hon kunde ha senare, när hon va ca 1,5-2 år) och det tyckte jag va kul att få!

När jag skulle köpa doppresent till min guddotter så kollade jag på namn i trä att sätta på väggen (som ett väggord alltså), ganska stort var det. Det va på nån butik på nätet, men kommer tyvärr inte ihåg vilken...går ju att googla!
    Så vad köpte jag då?? Jo.....ett halsband.... ;) men jag kostade på ett i guld med en månadssten i, för jag trodde inte att hon skulle få nåt liknande av nån annan (och det fick hon inte heller som tur va) :)

• FruBerg

Vi fick en kul grej på vår dotters dop!
    En lära-gå-vagn, fylld med kul! Gosedjur, skallror och en tuta fastsatt på handtaget... En present som räcker långt mao! :) godnatt!

• miamaria

Vi fick ett fint tåg från Brio som man bygger ihop med magnetiska byggklossar i "moderna" färger, svart, vit, rosa osv. Fint både på en hylla och att leka med sen!

• linjoha
    www.butikstylish.se har en hel del silversmycken som passar bra för dop. Dels såna här namnsmycken men även "vanliga" silverhängen med olika kedjor. Men en annan grej som dom har som jag såg precis är en jordglob som inte bara är en jordglob utan även en sparbössa. Tyckte det var en väldigt fin grej att ge, och ett perfekt substitut till den obligatoriska tennsparbössan ;) En jordglob är ju dessutom lärorik.
Svar på tråden Dop-present!?!