• Mamma till S

Brio babyskydd..?

Hej
    Hur länge kan man använda den?? (Brio primo babyskydd)
    Det står ju upp till 13 kg och idag är min plutt 4 mån och väger ca 6,5 kg men hon sitter med fötterna utanför stolen, ska det vara så? Hon sitter ju så lång in det går o jag kan ju inte höjja upp henne upp liksom, utan det är en just fötterna som sticker ut en bit..
    Är detta okej? Eller det lär väl bli så??

Hur var/är det för er med samma skydd?

• Svar på tråden Brio babyskydd..?
  • Lindreas

Att fötterna sticker ut gör ingenting. Men huvudet får absolut inte sticka upp en ynka millimeter ens ovanför huvudstödet. Har för mig att Brio är ganska "kort" i sittdelen väl? Byt stol så snart hon kan sitta stadigt, eller helt enkelt inte sitter bra i babyskyddet längre, du behöver inte vänta tills hon väger 13 kilo.

• Anna83a

Vi använde BRIO´s skydd tills våran dotter var ca 6 månader. Då vägde hon nästan 9 kg och den nya stolen vi köpte var testad ifrån 9 kg. Jag säger annars samma som Lindreas, fötterna kan sticka ut men när huvudet når kanten så måste man byta. Vi bytte för att våran dotter inte satt bra i den till slut, hon satt liksom ihoptryckt.

• Lindreas
    Anna83a skrev 2011-04-15 23:19:11 följande:
    Vi använde BRIO´s skydd tills våran dotter var ca 6 månader. Då vägde hon nästan 9 kg och den nya stolen vi köpte var testad ifrån 9 kg. Jag säger annars samma som Lindreas, fötterna kan sticka ut men när huvudet når kanten så måste man byta. Vi bytte för att våran dotter inte satt bra i den till slut, hon satt liksom ihoptryckt.
    Av samma anledning bytte vi när sonen var fyra månader. Han satt som en räka och bara skrek. En Britax Hi-way införskaffades (testad från 0 kilo) och ungen var nöjd igen.
  • Mamma till S

Okej tack :)
    Vad menas med att huvudet ska sticka ut? Eller, alltså hon är ju inte så lång än att hon kommer upp så högt.
    Hon har ju ganska så mkt kvar tills huvudet kommer upp vid solskyddet typ..
    svårt o förklara bra hehe

• Lindreas
    Mamma till S skrev 2011-04-15 23:32:47 följande:
    Okej tack :)
    Vad menas med att huvudet ska sticka ut? Eller, alltså hon är ju inte så lång än att hon kommer upp så högt.
    Hon har ju ganska så mkt kvar tills huvudet kommer upp vid solskyddet typ..
    svårt o förklara bra hehe
    När hon är så lång att huvudet når upp till kanten på ryggstödet, då är det hög tid att byta stol.
  • Mamma till S

Okej, ja så högt upp är hon inte än, det är bara fossingarna som sticker ut (:
    Tack för snabba svar

Svar på tråden Brio babyskydd..?