• Anonym

Kan man lita på en 4 åring i detta fallet, att han såg pappa slå mamma?

Pratade med min syster idag, hon sa att deras son hade sagt till våra föräldrar att pappa slår mamma och mig.
    Barn kan få försig ju att mamma och pappa slås ifall de lådsas bråkar och annat ju.
    Men i detta fallet så är jag oviss.

Jag har själv varit med närmannen har skallat syrran så det blev märke både på honom och henne. Han är hård mot sonen ibland också.
    Sonen hade berättat att pappa hade slagit mamma i magen. Vet att jag kanske över tolkar detta men jag är som sagt inte säker på saken.
    Min syster kan ju säga detta till mig för att ha sagt det före sonen och uppgradera sig om att det är falska anklagelser.

Våra föräldrar vet om detta att han skallade henne men hon vet inte att jag har sagt detta till dem, för det ville hon inte. De är inte så förtjusta i honom sedan innan kan jag ju säga.
    Vad ska jag göra? Släppa tanken att det bara är påhittat?

• Svar på tråden Kan man lita på en 4 åring i detta fallet, att han såg pappa slå mamma?
  • ompa

om du själv bevittnat våld mellan din syster och hennes man varför tror du att sonen kanske far med osanning. Våld i en rellation är sällan en enstaka händelse uttan del i ett mönster.

• lovelylocks

men att dina föräldrar inte är så förtjusta i honom sedan innan, talar inte det för sig självt? föräldrar brukar sällan ha fel. är han ett opålitligt åbäke till karl så ska du absolut inte ignorera pojkens yttrande. det ska du inte göra ändå, tänk om han far illa! prata med din syster och se hur hon reaerar. ring sociala om du misstänker att llillkillen far illa! för jisse namn, pojken sa ju att han fick slag...

• lillalycka

absolut inte släppa, ta upp det med alla! fråga din syster om han är hårdhänt med dem. berätta för eventuellt dagis att se efter märken, prata med era föräldrar om att vara extra uppmärksamma. barn kan kanske övertolka men om pappan har bevisat för er att han är våldsam, så finns väl inget att vänta på.

• Fröken Honung

jág tror sonen talar sanning med tanke på att han skallat henne......
    han låter verkligen inte frisk den mannen.

kan du göra något för att hjälpa barnet tror du?

• Linelus

Jag skulle lita på det. Jag tror inte att barn skulle ljuga/hitta på en sån sak. Jag tror att han faktiskt såg det, blev rädd och vill säga det till någon han litade på som kanske skulle kunna saker tillrätta igen. Tänk vad otrygg han måte känna sig! Stackarn!

Fan för folk som måste slåss och hålla på!!! :-8 Att man är en vuxen och inte kan uttrycka sig med ord!

Frågade du din syrra om det var sant?

• Anonym

Ingen gillar mannen för sina upptåg han har gjord dessa 11 åren.
    Men de senaste tiden så har det gått ut över syrran.
    Lika mycket som jag inte vill det ska vara sant så tror jag på att det är sant.

Tyvärr så har jag och syrran inte sådan kontakt, sedan det hände då jag såg så har hon knytigt sig ännu mera. berättar inget. Innan kunde hon gnälla över honom varje dag för mig. men hon vet vad jag tycker och vad jag har sagt.

Åh detta är så svårt, varför ska det hända ens familj?

• LadyMarmalade

om han verkligen gjorde det...varför anmäler hon inte?

varför bara ringa dig för att säga det?

barn kan som sagt säga det mesta...

här blev det cirkus när sonen ställde sig upp i samlingen på lekis och sa att vi hade misshandlar honom dagen innan

de hade pratat mkt om bris på lekis och berättat för barnen vad vuxna inte får göra...nåt om att vuxna inte får göra nåt mot barnen som de inte vill...

Bra iof men men

på kvällen så var han jättebråkig och stirrig och därför la vi honom utan att ha fått se bolibompa (grymma jag)

dagen efter sa han det där i samlingen så soc kom rännande och vi stog som levande frågeteckan...

så tanten frågade honom vad han menade...

mamma dum,fick inte se bolli fröken säger att vuxna inte får göra barn lessna...det e misshandel...

Så kan det gå

men om sonen sa så så borde ju mamman (som oxå enligt pojken blev slagen) ha blåmärken eller sår att visa upp och borde kunna bekräfta historien...?

• julmusten

Skallade han henne med vilje sa att du sag????

Det tycker jag later valdigt orovackande. Jag skulle absolut tro pa sonen i ett sant fall.

Det kanske inte handlar om harda slag, men om det ar sa sonen uppfattar det sa ar det fel anda.

Vad gjorde din syrra at skallningen??

• Anonym

När jag pratade med henne så sa hon bara att hon var rädd att sonen skulle snacka på dagis, för han har så "livlig fantasi" och de kanske tror honom och de blir kallade till möte.
    Så jag tror hon känner sig rädd. Vet ju att hon vill ha sin familj fast det går inte till varje pris.

Kan säga så mycket som att pappan går på droger och han kan brusa upp jätte mycket.
    Den dagen han skallade min syster, så slängde han även en badenbaden stol efter henne som nästan nuddade mig och min son.
    Han är ingen man vill gå mellan heller när han är så arg.

Vi vet vad han går på därför är vi mer försiktiga.

• skriva

Min systerson sa: "Min mamma stänger in mig i vedboden" De har ingen vedbod och han har sett Emil.

MEN verkar det sannolikt att det skulle stämma att pappan slår dem skulle jag följa lillalyckas råd. Låter vettigt tycker jag.

Hoppas det går bra!

Svar på tråden Kan man lita på en 4 åring i detta fallet, att han såg pappa slå mamma?