• Boothwalker

Små och Billiga USB-minnen

Jag skulle behöva ett 50tal usbminnen på typ 128, 256 och 512 mb. Varför är det så svårt att hitta billiga såna?
    Typ 1-2 gb skulle funka om det var billigt. Men samtidigt känns det onödigt om jag inte behöver det...
    Jag skulle gärna ha roliga, söta eller med egen logga. Men det är inget krav. Simpel design funkar det med. De ska helst inte vara urfula eller med reklam men är de billiga kan jag tänka mig såna med.
    Nån som vet vart man kan köpa sånt? Ebay eller sånt funkar utmärkt att beställa från. Men jag har inte hittat det jag söker...

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Svar på tråden Små och Billiga USB-minnen
  • Annanym

Jag förstår vad du menar - kollegor behöver ofta bara något väldigt litet och temporärt USB för att ta med en PowerPoint-presentation eller liknande. Då uppstår otvivelaktigt problemet med att hitta USB-minnen.

Googlade lite fann denna länk med lite ovanligare USB-minnen i en snarlik diskussion på Flashback:

www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/usb-minnen/index.html Till exempel minnet PICO eller Technaxx har ju en lite ovanligare utformning och prislapp runt 56 respektive 73 kr.

• Boothwalker
    Annanym skrev 2011-04-16 06:24:56 följande:
    Jag förstår vad du menar - kollegor behöver ofta bara något väldigt litet och temporärt USB för att ta med en PowerPoint-presentation eller liknande. Då uppstår otvivelaktigt problemet med att hitta USB-minnen.

Googlade lite fann denna länk med lite ovanligare USB-minnen i en snarlik diskussion på Flashback:

www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbeho... Till exempel minnet PICO eller Technaxx har ju en lite ovanligare utformning och prislapp runt 56 respektive 73 kr.
    Ja jag såg dem. De verkar vara ett alternativ. Men jag skulle gärna ha dem i roliga färger och 2 GB känns inte alls nödvändigt när 512 räcker mer än väl liksom... =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Annanym
    Boothwalker skrev 2011-04-16 06:27:12 följande:
    Ja jag såg dem. De verkar vara ett alternativ. Men jag skulle gärna ha dem i roliga färger och 2 GB känns inte alls nödvändigt när 512 räcker mer än väl liksom... =)
    Det extra utrymmet blir ju en "bonus" för mottagaren sedan, när de rensat minnena från vad det nu är du tänker lägga på dem.
  • Annanym

Det beror ju lite grann på vilken målgrupp du har, vad det är du ska lägga på minnet (!). Om det t ex är att dela ut på en konferens eller liknande kanske ett mer standardutseende är att föredra dvs då kan mottagaren återanvända minnet till annat sedan. Om det är som reklamjippo, att själva minnet ska ha ett tokroligt utseende, typ en grön plastgubbe eller röd leksaksbil, ja, då är det en annan sak, men då kanske mottagaren inte har någon större praktisk användning av minnet sedan utan kastar det i soptunnan ganska snabbt.

• Annanym

Den där nyckelknippedesignen kanske funkar? "Alla" har ju en nyckelknippa.

• Ulf Harrys Farsa

Du kan alltid köpa i kina, skicka meddelande ska du få ett par säkra och bra ställen att handla på.

• Boothwalker

Ska fota folks barn och vill leverera bilderna på usb...
    1 Gb kanske är lagom. Går att använda till annat med. Tanken var kanske att man borde kunna hitta små usbminnen för nån tia styck men det kanske inte går :)

UHF: inboxar dig när jag är vid datorn :)

• Annanym

Tittade på "prisjakt.nu" billigaste som kom upp var på 47 kr. På "pricerunner.com" fanns ett för 29 kr men sedan kommer det stora flertalet på 49 kr och uppåt (några hundra kronor eller mer).

• Boothwalker
    inze skrev 2011-04-16 14:42:38 följande:
    Du skulle ju kunna kontakta nån som säljer USB-minnen på eBay och se vad det skulle kosta att köpa och få skickat. De säljer ju minnen på Köp Nu för under 2 dollar /styck

shop.ebay.com/i.html?LH_BIN=1&_nkw=usb%20flas...
    Yey. Hittade en jag skulle kunna tänka mig...
  • Annanym

Kollade på eBay-länken. Om det är i US$ blir det väl införselavgifter? Tull och moms och sådant?

Jag har ibland beställt t ex böcker från USA, då blir det i princip alltid tull och moms som speditören tar ut.

• Boothwalker
    Annanym skrev 2011-04-16 18:02:49 följande:
    Kollade på eBay-länken. Om det är i US$ blir det väl införselavgifter? Tull och moms och sådant?

Jag har ibland beställt t ex böcker från USA, då blir det i princip alltid tull och moms som speditören tar ut.
    Jag brukar beställa tshirts. Kostar det under 200 kronor brukar det vara lugnt...
    Men jag föredrar att beställa från England...
Svar på tråden Små och Billiga USB-minnen