Underbart tips till dig med bebis som har magknip/kolik/skriker mycket/sover dåligt!
Jag började med magdroppar....sen Minifom....det hjälpte lite men eftersom magknipen blir värre så var vi snart vid det hysteriska skriken igen och det är så hemskt att inte kunna hjälpa sin bebis. Dessutom sov han inte lugnt o skönt utan vaknade ofta och var ledsen osv.
Så jag gick till kiropraktor (med babykompetens) med min son som nu är 9 veckor. Vi började gå direkt när jag fick nys om att man kunde göra det och det var när han var 6 veckor. Redan efter 1a gången blev det MYCKET bättre - en klar skillnad på både magknipet (inte lika hysteriska skrik som innan) och han kunde sova lugnare o bättre utan att vakna av ont.
Veckan efter var vi på andra besöket. Efter det så försvann det helt.
Hon ville att jag skulle gå en gång till (3 totalt) men när den dagen kom så avbokade jag - då han var som en helt annan bebis - otroligt glad, nöjd, och LUGN....nu utvecklas han i en rasande fart.
Jag vill rekomendera alla med nyfödingar att besöka kiropraktor med babykompetens. För mig kändes det självklart när jag läste om det - klart lillkottarna får spänningar o ont i nacke o rygg efter att ha legat ihoptryckta i magen och sedan ut genom förlossningskanalen, ursch...
Länken är till stället jag gick till - en fantastisk amerikansk kvinna i Täby (Stockholm.
Hon engagerar sig verkligen och är jättegullig med barnet. Hon lär ut hur man själv ska göra för att motverka fler spänningar där hon har hittat problem osv.
www.kirotaby.se/ (kolla under spädbarn)
(just nu har det fel på sin sida, men det bör ordnas snart, jag var inne på den för några dagar sedan - mycket bra info där!)
Andra länken är där jag läste om det innan jag bestämde mig:
www.rightinfonow.com/sv/kolik
Om någon har frågor om detta så kan jag svara...
Idag har vi det så bra hemma utan massa ont i magen...underbart!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-05 20:54
Nu fungerar sidan igen o här är en direktlänk till kiropraktik för spädbarn:
www.kirotaby.se/