• Realmilla

Hjärtslag? Pojke/flicka?

är alla låga hjärtslag pojke eller är det bara en myt?

har någon fått en flicka med låga hjärtslag som 136? alla säger till mig att det är en pojke pga av de låga hjärtslagen....ska jag börja handla pojkkläder?eller kan dt va en flicka trots låga hjärtslag?

• Svar på tråden Hjärtslag? Pojke/flicka?
  • Sophie82

Det där är bara en myt, beror helt på hur pass aktivt barnet är då de lyssnar.
    Finns inga som helst studier på att det skulle finnas nån sanning med att höga = flicka, och låga = pojke.

Våra flickor hade ett par ggr nere runnt 135, sen nästan alla ggr 140, 144 och 150.

Våran pojke hade mellan 140-157 ungefär.

• Lisca

har mest hört att det är en myt=)
    under min kompis graviditet låg hjärtljuden mellan 131-137 och alla sa att det var en pojke. tom barnmorskan=)
    Och ut kom en Elvira!

• Cujoo

Det är bara en myt... när min dotter låg i magen så kunde hjärtslagen vara både höga och låga. Som högst över 160 och som lägst 125..
    Men man får ju såklart tro vad man vill =)

• Snova

MYT men det hade visst några sagt innan?

• Alfonz

Halloj!

Toxic - jag är inte så säker på att det "beror helt på hur pass aktivt barnet är då de lyssnar". Min bebis hade ALLTID över 150 slag/min. TROTS att den i 9 fall av tio sov just då. Det blev en flicka.

/Kramiz A

• no more doughnuts

vår flicka (enl.UL v.25) har haft 136, 144, 138 BPM=kille alltså, jag tror oxå att det är en myt...men det kanske var en kille med jätteliten pillevink

• jojjjjo

I vilken vecka har ni fått lyssna på hjärtat? Ngn som lyssnat i v. 11 och inte hört något, men ändå har de vart en liten bebis..?

• socker toppen

en vännina till mig hade hjärtljud på 125 på sin bebis och ut kom en flicka.

• mimmsan

På mina barn har det stämt.
    Lucas & Liam har legat runt 130-140, medans Amelia låg på 150-170.
    Så på mig stämde det!

• Desteny

Personligen tror jag på det..kanske inte 100 % men om de flesta utav ggr är höga som på min...så tror jag på det någorlunda ialla fall.
    För om man sittter i ett väntrum lungt å väntar på att undersökas så tror jag man känner fall bebisen är i full gång,för vissa syftar ju på att de beror på vad bebisen gör just då...?
    Alla ja pratat med har de oftast stämmt på om de e höga/en tjej och låga/en pojk..
    Men självklart kanske de kan bli hur som helst...

• appelsinen

Jag har legat på 138-145 (en gång 150 men då var han retat.. fick hålla på länge innan vi hörde ljuden) och vi skall få en pojke. I alla enligt UL!

• Molina

Jag hade låga hjärtljud mellan 132-138 och jag fick en flicka så jag bryter väl myten där lite .

• mamman M

Japp,,min Mimmi hade 132 oftast,,,Min Manne hade 148,,,

Svar på tråden Hjärtslag? Pojke/flicka?