• didda

Är det gluten i vaniljsås?

En snabb fråga: kan man äta vaniljsås när man är glutenintolerant? Såådan som man köper på affären.Jag fick ett sms med den frågan idag och eftersom vi precis fått veta att dottern har celiaki har jag inte så bra koll på detta ännu. Och jag har ju inte själv någon förpackning med vaniljsås så jag kan läsa. Någon som vet? Dottern är bjuden på 1-årskalas nästa vecka och nu tänkte mamman där börja fundera på vad hon ska bjuda på som även min dotter kan äta.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Är det gluten i vaniljsås?
  • Muffins i magen

Alla vaniljsåser som jag har sett är glutenfria men du måste såklart läsa innehållsförteckningen för att vara säker.

• Muffins i magen

Eller fråga om vilket märke det är hon tänker köpa så kan du söka själv. Alt ge egna ex på såser som du vet är glutenfria. Tex keldas vaniljvisp är det, och den andra som är likadan...vad heter den nu då...brukar stå brevid...

• Muffins i magen

Milda var den jag tänkte på! Och ektröms marsan-pulver-såser är också gf. Det jag särskilt aktar mig för är samtliga produkter från Lidl, tyskarna stoppar ju vetemjöl i allt för att dryga ut...

Svar på tråden Är det gluten i vaniljsås?