• SandraD

vad köpa i dop-present?

Vet att det finns en massa sådana trådar här tyvär kommer en till hehe..

Men önskar få tips på ALLT man kan köpa i dop-present jag vill köpa något annorlunda,,
    Det är min "kusin"-dotter som ska döpas nu om 1 månad.
    Men soms agt önskar få ALLA tips på bra ovanliga doppresenter =)

Tack på förhand!

031208 - Bästa dagen i mitt liv
  • Svar på tråden vad köpa i dop-present?
  • SandraD

ingen? lr de flesta är ute i det fina vädret

031208 - Bästa dagen i mitt liv <3
  • Toddes mamma

Jag brukar tipsa om månadstavlor, det fick vi till barnen och uppskattade det..

• SandraD
    Toddes mamma skrev 2011-04-16 13:47:21 följande:
    Jag brukar tipsa om månadstavlor, det fick vi till barnen och uppskattade det..
    tack för tipset men själv tycker jag det är lite tråkigt,,
  • SandraD
    gnuttenn skrev 2011-04-16 13:49:33 följande:
    unikabarn.se/borne.asp

Här finns det böcker där barnets namn, vikt osv är med i.. Och så är barnet med i en alldeles egen saga! :)
    glömde skriva det  där uppe fick det utav dem när min son döptes men tror nästan att hennes mamma kommer köpa den.. Annars hade jag helt klart kört på det för det är helt underbar present =)

Min son älskar sin saga.
  • Mossbo

Det är kanske inte nå'n "ovanlig" doppresent men väldigt uppskattad. Jag tänker på Barnkammarböckerna. Den Silvriga Barnkammarboken och Den Skimrande Barnkammarboken är båda fulla med visor och sånger, både kända och mindre kända. Det följer med en CD också med några av sångerna i boken. Kan det vara nå't?

• IsaCMoJs

Min dotter fick en jättefin silverram där man skulle sätta in kort från när barnet är 1 månad, 3 månader, 6 månader, 9 månader och 1 år och det är jättekul att ha en sådan att jämföra hur hon växt!!

• Rosamajskorv

Hej!
    Stod en söt liten farbror på barn mässan i helgen (Göteborg) och delade ut små "prov" tygfiltar i ett helt underbart matrial som också var supersöta

tips är att du går in på www.babyfiltar.se dom tillverkas i polen och fraktas hit.
    blir lite som istället för en doptavla då du kan få med 

På filten står:

- barnets namn
    - födelsedatum
    - tiden då barnet föddes
    - vikt
    - längd

Du kan också skriva vem filten är ifrån på filten.
    Filttyget var som sagt supermysigt och skall nog se till att våran lillknodd kommer få en sådan när han/hon döps =)

• gnuttenn

Jag va inne idag och köpte en dop present! Det blev en badstol, har en sån själv och det är jätte smidigt om man har badkar! :)

• Annie820

Hej. Jag köpte ett vackert dopsmycke i silver på www.carmencita.se häromdagen
    Jag valde armbandet "Figurer" Jättegulligt och ganska speciellt tycker jag. Hittade också fina silversmycken där till mig själv, tips tips.

Lycka till med dopgåvan

• brallison

För att underlätta för våra gäster på dopet ska vi önska antingen pengar som vi ska sen placera i fonder/aktier för barnets framtid eller presentkort

• anju79

Halsband med stjärntecken
    En personlig bok. önskefoto.se har en bok där innehållet handlar om barnet. Jätteuppskattat i detta hem:))

• TR74

Fjällräven Kånken Mini ryggsäck (eller annan ryggsäck), jättebra att ha till utflykter på förskolan bla.

• SandraD

Hej allihop var ett tag sedan man var här inne hehe men jag tackar er alla för era tips.. Det blev en personlig bok pratade med barnets mormor o hon skulle ej köpa sådan bok så glad blev jag så det köpte jag som sagt och det var lika uppskattat där som här hemma :)

• Cactus

Vi fick en liten hand målad pall i doppresent till vår nu tvååriga flicka, den har varit mycket uppskattad av oss alla. Perfekt att ha när man skall sitta vid sängen och läsa saga och när hon blev lite äldre kom hon fort på att man kan flytta på pallen för att ta sig upp på olika ställen :) ett tips , köp en omålad pall och måla den själv på det viset blir det även en mycket personlig present!

Svar på tråden vad köpa i dop-present?