• socker

Tv-bänk

Vi ska köpa en ny tv-bänk så nu undrar jag vad har ni för tv-bänk? Vill gärna se bilder..

• Svar på tråden Tv-bänk
  • tuzzla

Vi köpte 3 köksskåp på IKEA (60cm breda, 60 djupa, 40 höga - tänkta att sitta ovan kylskåp) och skruvade ihop dem bredvid varandra.
    Mot väggen vilar de på en list, och i framkant sitter 4 metallben.
    Ovanpå hela bänken, lade vi en bänkskiva i massivt trä.

TV´n står på mitten, gott om plats för fruktfat, dekoration, lampa eller vad man nu vill ha.
    Går alldeles utmärkt att köpa lite tjockare sittdynor också, o kunna lägga bredvid TV´n för extra sittplatser när så behövs.

I de tre skåpen ryms decoder o dvd, alla filmer och CD-skivor.
    Dammfri förvaring o man slipper se alla fula skivor!!!

Toppenlösning om jag får säga det själv!

Enda nackdelen är att man måste ha mittenluckan (där decodern o dvd´n står) öppen när man tittar, för att kunna zappa.
    Å andra sidan: väljer man en luckmodell med tex frostat glas istället, så slipper man även det bekymret!

• Lola Jämtland

Denna...hoppas länken funkar...

ehandel.jysk.se/&famid=0&manid=1&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=64&_locale=1&viewMode=1&prodid=226

• socker

Tack för tipsen tjejer!

Emmzan: Fin! Ikea är ett toppenställe!

Tuzzla: det låter som en jättebra lösning, vi vill också ha en lite längre tv-bänk där man får plats med dekorationer bredvid tv:n och har plats att gömma undan filmer o sånt i skåp där under. Vi har haft svårt att hitta såna tv-bänkar som vi har tyckt va snygga utan att de kostar skjortan. Så din idé var absolut ngt att tänka på! Ska ta en sväng till ikea i helgen och kolla.

Lola Jämtland: Precis en sån tv-bänk har vi nu, jättebra o kanonpris! Men nu ska vi flytta och det blir lite tomt på väggen där tv-n står så nu vill vi byta ut den mot en längre med mer förvaring.

Jag tar gärna emot fler förslag också!

• Frau BH

Vi har precis fått vår nya - 10 veckors leveranstid - seg väntan.

Den heter Funk från David Design, två sjutdörrar. Jättesnygg!

• Catha82

hittade inte den exakta,,,men den ser ut som denna,,.,minus skåpet brevid vitrinen.

ehandel.jysk.se/&famid=0&manid=1&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=14&_locale=1&viewMode=1&prodid=28

• socker

Kul med fler tips, tack för dom!

Poena: Den var jättesnygg! Tur att du lät sambon övertala dig :)!

Imorgon ska vi ge oss ut och kolla i butikerna, hoppas vi hittar vad vi söker!

• jessilundgren

jag har gjort min själv med lekablock och skivor. har ingen bild men kan rita lite snabbt.

================
    | | | | | | | |
    ================
    | | | | | | | |
    ================
    || || || ||

Allstå vanliga limfogskivor som jag har behandlat och så vanliga gråa lekablock (fyrkantiga) med hjul längst under.
    ca 400 kr i matrialkostnad och en trevlig bänk.
    har dessutom korgar mellan stenarna nere för div saker och så då dvd spelare, video och xbox uppe.
    ska ta en bättre bild inte så lätt att rita med tangentbordet

• jessilundgren

det funkade inte ser jag *suck* tar en bild och skickar

• mina barn

Vi har tv-skåpet markör från ikea... superpraktiskt om man vill få undan tv.n. fast man behöver ju lite plats... och sen är det ju jättefint också.

• norgesessan

vi har oxo et från ikea....det är ett skåp med glasdörrar och tre hyllor for videon och sånt, sen str tvn ovanpå.....kommer inte ihåg namnet....mörk brun.....den tillhör en serie.....

• Anderssonskan

Vi ska i dagarna hämta en tvbänk bla från IKEA som heter Bonde, blir toppen.

Svar på tråden Tv-bänk