• LivL

Freebra- någon som testat?

En sån här alltså:
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/freebra-184/strapless-bra-silicon-184002-12/

Jag vågar inte beställa en om den är helt värdelös. Har A-kupa så behöver inget som lyfter och håller på plats, utan mer att den täcker lite, så man inte flashar allt...

Någon? Har ju varit super om den funkat.

• Svar på tråden Freebra- någon som testat?
  • FrökenElsa

Hej! Tips: gå in på Twilfit och be personalen om hjälp att prova en Freebra så vet du: hur den kommer sitta på dig och exakt vilken storlek du ska ha!

• crossfit

Jag köpte en till en fest när jag skulle ha klänning med öppen rygg. Den fukade, men eftersom jag har större byst än du vill jag gärna ha stöd och lyft till vardag.

• LivL

Ja, borde verkligen testa innan jag köper. Är ju inte billig direkt.

Glider den inte av när man svettas? HUR håller den sig kvar??

• FrökenElsa

Klistret på den är jättebra! Har man den på sig och svettas en hel del kan den kanske börja lossna lite i en kant men aldrig att hela kupan bara faller av! Gör den ändå det har man inte skött den rätt. Som sagt, gå in på Twilfit, de kan ALLT om den och de är där för att hjälpa alla som vill ha hjälp!

• LivL

Finns inte på min ort tyvärr...

• FrökenElsa

Vad synd... Finns det någon butik som är inriktat på underkläder?!

• FrökenElsa

Dessa är lite små i storleken så är du en stor a-kupa ska du ha b-kupa på denna. Så fort du tar av den tvätta den försiktigt med en klick diskmedel och varmt vatten och låt den lufttorka, då sitter den som bäst varje gång och den håller länge! Jo, inte vara nyinsmord och bra att ha skrubbat huden så fastnar den bra!

• LivL

Jag kan säkert hitta någon butik här.

Så den lossnar alltså inte om man dansar, hoppar och svettas i flera timmar??

• FrökenElsa

Det ska den inte göra. Kanske lite i ett hörn men aldrig hela på en gång. För att vara på säkra sidan kan du ha med dig Hollywood-tejp i väskan! (klädtejp) som du sätter fast det som har lossnat om den börjar lossna... Men dra inte själv loss den mer för då blir den svårare att få fast bra igen. Det är hudlagringar som fastnar på klistret och då fäster den sämre, därför du ska tvätta den då noga efter varje användning. Och tvätta ALDRIGmed tvål, klistret förstörs... Alltid diskmedel (bara liten klick). Jobbar med underkläder så jag kan detta =) något annat du undrar över?!!

• LivL

Ja, hur sjutton sätter man fast den??

• FrökenElsa

Du knäpper upp den i mitten, tar bort Skyddsplasten (denna sparar du och sätter tillbaka efter att du rengjort den), dubbelkollar att den är åt rätt håll (lätt hänt att den kommer upp och ner ;) ), böjer den ut och in och börjar sätta fast den från utsidan av bröstet in mot mitten. Kläm ordentligt. Gör samma sak med den andra och stäng knäppet i mitten. Bhn ska inte bara sitta rakt på, därför öppna den först och sätta fast den från sidan och innåt! Finns bra bilder på baksidan av paketet! (skriver från mobilen och då går det inte att dela upp texten...)

• LivL
    FrökenElsa skrev 2011-04-19 07:26:12 följande:
    Du knäpper upp den i mitten, tar bort Skyddsplasten (denna sparar du och sätter tillbaka efter att du rengjort den), dubbelkollar att den är åt rätt håll (lätt hänt att den kommer upp och ner ;) ), böjer den ut och in och börjar sätta fast den från utsidan av bröstet in mot mitten. Kläm ordentligt. Gör samma sak med den andra och stäng knäppet i mitten. Bhn ska inte bara sitta rakt på, därför öppna den först och sätta fast den från sidan och innåt! Finns bra bilder på baksidan av paketet! (skriver från mobilen och då går det inte att dela upp texten...)
    Men tackar tackar. Låter ju helt ok. Bra tips om tejp också, hade nog varit skönt iaf de första gångerna så man slipper oroa sig.

Det bästa är väl att "gå in den" hemma en varm sommardag så man slipper överraskningar. 
  • FrökenElsa

Precis! Prova också att ta på den utan att ta bort plasten. Viktigt att kanterna ska peka uppåt annars är den upp och ner =) Läs de bifogade informationen noga ifall jag glömtnått... Blirdu osäker kan du alltid ringa en Stwilfit butik och be om råd!

Svar på tråden Freebra- någon som testat?