Tattyn skrev 2011-04-17 22:06:24 följande:
Jag har en Crescent Calssic och jag gillar den, har haft den i just över 1 år nu och således kört den både i sommarväder och vinterväder ( i norrland med mycket snö) och man tar sig fram oavsett väder och underlag vilket är toppen.
Det enda negativa är att den ibland känns lite tungkörd, men det är något som jag känns mer nu i vinter än tidigare så jag gissar på att det beror mer på att dottern blivit tyngre än nåt annat, men visst måste man ta i lite ibland när man ska svänga, men det kan amn ju se som lit extra träning
Liggdelen använde vi tills dottern var 2½ månad, sen bytte vi till sittdelen, inte för att liggdelen bllivit för liten, utan för att dottern hatade att ligga i den, så hur länge man kan använda den vet jag faktiskt inte, men jag skulle tippa på 5-6 månader i varje fall.
Vi bäddade inte på nåt speciellt sätt, när det var som kallast la vi en fårskinnsfäll i botten, dottern uppe på den och sen "locket" på, möjligen en filt om det var riktigt kallt, hon var alltid var och go däri, det blir ju aldrig kallt på samma sätt i en liggdel som utanför och massa täcken osv känndes bara klumpig.
Sittdelen funkar jättebra att bädda i sen om man som vi flyttar över en liten minis dit, ryggstödet går ju att fälla till fult liggläge, fotstödet går att ställa rätt ut så det blir en helt plan yta att ligga på för bebisen, när dottern var vaken så "halvsatt" hon i näst nedersta läget och var jättenöjd sådet följer med en tunnare åkpåse, en "madrass" del som sitter på sittdelen och sen fäster man dit locket från liggdelen och vips så är det en åkpåse.
Nåt som jag verkligen gillar är att handtaget går att byta sida på så att man kan ha barnet både mot sig och från sig, det har varit till stor nytta för oss då dottern blivit less på att bara se oss så har vi snabbt vänt henne så att hon får kika på lite nytt folk en stund, och nu i vinter har hon hellre suttit mot oss för att det blåst så mycket på henne om hon suttit framåt.
Tack för att du ville dela med dig! :)
Verkar ju vara en super vagn!! Träffade en tjej idag som köpt den vagnen till sitt barn som också ska ha i september och hon var också nöjd, tyckte den var lite tung körd (när man ska vända tex)
Ska fråga lite när jag är i butiken igen om vagnen, smart lösning det där med fårskinsfällen, men du hade ingen åkpåse i då? hon blev inte kall? hur gammal var hon när ni inte använda insatsen eller vad den nu kallas :)