heliora skrev 2011-04-16 18:59:11 följande:
Jag har sett lite på det. Tycker mest det verkar vara ganska deprimerande miljöer barnen får växa upp i, i tråkiga avskalade lägenheter med sina slappa mödrar som går på soc och tittar på tv:n hela dagarna, eller i bästa fall har någon oengagerad slashas till pappa som dyker upp lite då och då.
Alla är ju inte så, men framtidsutsikterna för de flesta mödrar i det programmet är ju inte på topp. De flesta verkar inte ha skaffat barn för att de tror att de kommer kunna ge barnet ett berikande liv, utan bara för att de ville fylla tomrummet efter sina egna frånvarande föräldrar, eller för att ha något att göra istället för att gå i skolan. För sin egen skull dvs.
Ja, många av barnens liv gör en väldigt ledsen. Som du säger de som växer upp med en ensam mamma, som röker, tittar på tv, lever på soc och inte vill ta tag i livet. Eller orkar... Men jag blir så imponerad av hon den där tjejen, minns inte hennes namn. Men hon hade cancer, hon var ju jätte mysig!
Imponerande att många av tjejerna är så pass starka att dom inte ger upp iallafall. Dom kämpar ju och försöker ge sina barn det bästa dom kan.
Men sen är det ju många som inte bryr sig speciellt mycket. T.ex Stella, hon gör mig galen alltså! Vilken slapp attityd till allt. Hon vill inte sova med sin son, byta blöja på han, bada honom eller något alls. Kan inte ens gå upp i tid, ta sig till skolan eller vara tacksam mot sin mamma som ställer upp så mycket!