• Snova

Hur slippa "flammig" diskbänk?

Löjligt problem kanske men jag stör mig på att vår diskbänk ej går att få fin. Den blir flammig när den torkar oavsett om jag använder vatten eller ngt rengöringsmedel. Har testat flera olika och det enda som blir bra är möbelpolish men jag orkar ej stå och gno med det varenda dag.

Kan ju inte vara ensam om detta enorma problem... Eller? Kanske! Hemska tanke...

Någon som har tips på hur man enkelt slipper flammorna?

• Svar på tråden Hur slippa "flammig" diskbänk?
  • Lovasraramamma

jag tycker ajax i den vita flaskan funkat bra jag....en mer rund flaskmodell än de smala vanliga...

• AnnaGBG

Jag brukar använda glasputs att torka bänkarna med. ( MrMuscle har en som luktar citron! Jättegott! )

• NoomiNoomi

ha hört att man kan använda bilvax. Men det tror jag var till kaklet bakom för att inte smuts ska fastna lika lätt. Kanske funkar på bänken oxå

• maja3

Vanligt diskmedel, jag har yes. Och eftertorka med kökshanduk eller papper! det är eftertorket som gör det! :)

• TheBlueRose

TS, köp den där gröna burken, som går att köpa på mässor. Bänken blir som ny .

Jag hade en gammal bänk från-72,, å den är/var hemsk repig å fammig. Men efter att ja köpte den där burken, så glänste den som bara den .

• Hattifnattentanten

Diskmedel och varmvatten tycker jag funkar bra, ibland trokar jag efter med papper.

• Lilja84

Jag använder Citex , på med lite, inget gnugg utan bara dra över med en svamp och bara skölj av .. sen torkar man bort eventullet överflödigt vattens så klart..

• minnaarto2

Köp vanlig möbelpolish (köp på ICA) och andvänd det på diskbänken....den blir jätte blank....

Svar på tråden Hur slippa "flammig" diskbänk?