• Tessou

Billigt boende i Piteå!

Hej,

Finna det någon som kan tipsa om ett billigt boende i Piteå? Det är tänkt att vi ska sova där en natt i slutet av Juli
    - det är ungefär halvvägs till ''slutmålet''.

Kikade på Pite havsbads-camping sida, men det kostar ju skjortan!!!

ELIAS 090326
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 21:06
    Vill bo på en billig camping i närheten av Pite havsbad - MEN att det liksom är nedanför Piteå, om ni förstår....?
  • Svar på tråden Billigt boende i Piteå!
  • missteddy

hur kommer ni hit? med bara bilen?

• Tessou
    missteddy skrev 2011-04-17 09:57:15 följande:

hur kommer ni hit? med bara bilen?

Japp
    ELIAS 090326
  • missteddy

några mil innan pite finns det ett ställe som heter jävre och där finns det stugor och rum att hyra ska kolla om jag hittar hemsidan annars har öjebyn som ligger några km från piteå stad ett motell

• Tessou
    missteddy skrev 2011-04-17 10:07:28 följande:

hemsidan verkar vara borta men hittade på komun sidan denna www.pitea.se/sv/Turism-och-Noje/Bo/?TLl=sv&TL... där kan du hitta andra boende

Har fått tips om den sidan och har hittat ett boende jag fallit för!
    Får se vad det blir av allt.... Men TACK för att du tog dig tid iaf!
    ELIAS 090326
  • fiamiaria
    Tessou skrev 2011-04-17 10:12:12 följande:
    Har fått tips om den sidan och har hittat ett boende jag fallit för!
    Får se vad det blir av allt.... Men TACK för att du tog dig tid iaf!
    om du säger vart så kan du få lite input =)
  • Tessou
    fiamiaria skrev 2011-04-17 15:14:30 följande:
    om du säger vart så kan du få lite input =)
    Di-Ni farmen föll jag för, men det blir nog Pite Havsbads camping.
    Jag hade för mig att den var jättedyr för 1 dygn men sambons mamma sa att det kostar 300 kr/natt - så jag har väl läst fel....
    ELIAS 090326
  • Tessou

Behöver nog hjälp ändå.... Vill bo på en billig camping i närheten av Pite havsbad - MEN att det liksom är nedanför Piteå, om ni förstår....?

ELIAS 090326
  • fiamiaria

När i slutet av juli?
    Dom har 30 års gräns på boende på Piteå Havsbad sista helgen i juli detta pga att det har varit så mkt fylla och stökigheter under pdol.

Ni ska bara sova, enda kravet är helt & rent?

300:- / natt?
    Billigaste jag hittar på Havsbadet är 900:-/natt för ett hotellrum http://www.pite-havsbad.se/boende/

Ett hopp & ett skutt från havsbadet ligger Mohems camping, är i princip på andra sidan bron,

Finns ju nordhotell, Ligger i Bergsviken ca 1½ mil norr om Havsbadet (länk till googlemap)

Fåröns stugby  (googlemap länk)

Jävre fiskecamp (~3mil söder om havsbadet)

Hoppas du fick lite uppslag, Mohems camping kan jag tänka mig är fullbelagt den tiden men det skadar ju inte att ringa & höra. Är det PDOL helgen så är det mesta uppbokat, tyvärr

• Tessou
    fiamiaria skrev 2011-04-18 08:18:54 följande:
    När i slutet av juli?
    Dom har 30 års gräns på boende på Piteå Havsbad sista helgen i juli detta pga att det har varit så mkt fylla och stökigheter under pdol.

Ni ska bara sova, enda kravet är helt & rent?

300:- / natt?
    Billigaste jag hittar på Havsbadet är 900:-/natt för ett hotellrum www.pite-havsbad.se/boende/

Ett hopp & ett skutt från havsbadet ligger Mohems camping, är i princip på andra sidan bron,

Finns ju nordhotell, Ligger i Bergsviken ca 1½ mil norr om Havsbadet (länk till googlemap)

Fåröns stugby  (googlemap länk)

Jävre fiskecamp (~3mil söder om havsbadet)

Hoppas du fick lite uppslag, Mohems camping kan jag tänka mig är fullbelagt den tiden men det skadar ju inte att ringa & höra. Är det PDOL helgen så är det mesta uppbokat, tyvärr
    Hej, har ringt Mohems och det va fullt... Vi vill ha söder om havsbadet eftersom vi kommer från det hållet..
    Japp, bara vi har nånstans att sova med en 2-åring - inte i bilen dock...
    ELIAS 090326
  • fiamiaria

Antar ni fortsätter norrut? Eller nån speciell anledning just Havsbadet

Ta en funderare till på Nordhotell, ligger bra till, bara typ 2 min från E4an
    Billigare än andra alternativ & kommer ni inte under deras öppettider så brukar man kunna komma överens om nyckel/kod osv

Annars är jag utan uppslag...
    Börjar handla om Byske Havsbad isf & det är ju några mil till söderut.......

• MåsteHittaPåNågot

Jävre, Byske eller Skellefteå camping. Det är knappt 8 mil mellan Skellefteå. Kan vara svårt att få någonstans i Piteå då det är super och spyr, eller som det heter Piteå Dansar och ler. Ni bör kanske boka så fort som möjligt.

Personligen skulle jag nog välja Byske eller Skellefteå när ni har en liten med er.

• Tessou
    fiamiaria skrev 2011-04-18 21:09:22 följande:
    Antar ni fortsätter norrut? Eller nån speciell anledning just Havsbadet

Ta en funderare till på Nordhotell, ligger bra till, bara typ 2 min från E4an
    Billigare än andra alternativ & kommer ni inte under deras öppettider så brukar man kunna komma överens om nyckel/kod osv

Annars är jag utan uppslag...
    Börjar handla om Byske Havsbad isf & det är ju några mil till söderut.......
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-04-24 19:39:33 följande:

Jävre, Byske eller Skellefteå camping. Det är knappt 8 mil mellan Skellefteå. Kan vara svårt att få någonstans i Piteå då det är super och spyr, eller som det heter Piteå Dansar och ler. Ni bör kanske boka så fort som möjligt.

Personligen skulle jag nog välja Byske eller Skellefteå när ni har en liten med er.

Jag har redan bokat stuga på Byske! 490 Kr är väl ok pris....? Har ingen aning faktiskt. Bättre än Pite havsbads camping som var runt 1000...
    ELIAS 090326
  • MåsteHittaPåNågot
    Tessou skrev 2011-04-25 05:48:33 följande:

Jag har redan bokat stuga på Byske! 490 Kr är väl ok pris....? Har ingen aning faktiskt. Bättre än Pite havsbads camping som var runt 1000...
    Byske tror jag är ett bra val. 490 kr tycker jag är helt ok pris, dock har jag ingen koll hur andra ligger.
  • fiamiaria
    Tessou skrev 2011-04-25 05:48:33 följande:

Tror du har gjort ett bra val, är enligt bekanta en bra camping dessutom ;)
Svar på tråden Billigt boende i Piteå!