• lancrox

choklad som present?vad tycker ni=?

ang julklappar å julgåvor ...min mans bror å fru har en massa prylar så då kom vi på att ge ngt som man kan anv/äta..tycker ni att choklad är ok att ge bort som en familjegåva ? eller tycker ni att det är passe? vi tänkte köpa finare choklad som dom säljer på NK i stokholm har spanat i tryffelpraliner, vill veta va ni tycker skulle ni bli glada över att få choklad ?eller sla vi strunta i det?

• Svar på tråden choklad som present?vad tycker ni=?
  • Lilja84

Om det är fin choklad så skulle jag gilla det, mer omtanke med speciellt utvalda chokladpraliner än en paradisask som jag först trodde du menade.

• MildaMathilda

Fin choklad skulle iaf jag uppskatta. Olika praliner är ju jättekul att få. *tipsar tomten*

• EmiliaG

Tycker ni ska fixa en julkorg eller nått... då kan ni även lägga i några praliner.
    Korgen kan ni köpa t.ex på Åhlens, Coop eller IKEA. Sedan lägger ni i en fin duk/handduk, godsaker de tycker om, kanske en bok som anknyter till jul/julrim/sånger/sagor, något julpyssel m.m. Kostar kanske 400-500 kr totalt... så beror helt på vad eran prislapp ska sluta på. Kanske julglögg kan passa i korgen också?

Älskar att fixa temakorgar. Tropiskfrukt är super kul att ge bort annars tillsammans med bra fruktbok där det står om allt de man lagt i.

• halstabletten

Jag skulle bli glad för choklad, men jag gillar lite mer traditionell choklad...avskyr verkligen sådan med likörer och dylikt...smaken är som baken

Gulyian eller hur det nu stavas är dock supergod!

• sarah

Personligt utvald choklad är en super present tycker jag.
    Precis som några redan nämnt skulle jag göra en fin korg med chokladen och kanske nymalet kaffe i fin burk. Jätte bra present!

• Erika

Det är lite opersonligt tycker jag. Missförstå mig inte, jag älskar choklad men om jag gav et till min bror eller min mans bror tror jag de skulle tycka det var lite trist.

Tema korgen är mer personlig, lite choklad, kanske en bok och nått annat de gillar!!

• Betty Boop

Om du ändå ska till NK så måste jag tipsa om deras eget julkaffe. Suuuper! Finns längst ner på samma våning som chokladen

• Champagne

En bok om choklad + lite chokladtryfflar är ju perfekt. Eller en flaska vin (som passar till choklad).

• E l l a

Jag skulle verkligen uppskatta choklad - faktum är att det är en av grejerna som jag önskat mig! Jag tror det är en bra present, alltid uppskattat och "använt"...

• MrM

Goda tryfflar är toppen. Aladdin och Paradis är trist men man överlever. Sjöfrukter är direkt elakt.

Mvh

• rosamoln

Jag skulle även bli glad för Paradis eller sjöfrukter. Min mamma brukar ofta köpa Paradis i julklapp till en äldre släkting. Hon är ju inte elak och tänker att hon bara förtjänar en chokladask, utan hon tycker verkligen det är en bra julklapp.
    Tanken räknas faktiskt, vad man än köper. Såvida man inte köper något elakt med avsikt.

• Elut

Choklad från Ejes, bättre julklapp finns inte.......

• Swiss

choklad är toppen! gjärna med en liten flaska portvin till? mums

• MrM

Grappa är ju annars en höjdare till chokladbiten.

Mvh

(Inte min mening att såra någon ang. sjöfrukterna men de smakar ju så fantastiskt illa.)

• Swiss

haha, smaken är som röven klöven... för att uttrycka det lite finkänsligt

• MrM

Smaken på sjöfrukterna är ju som röven också ... för att bibehålla den höga nivån på finkänslighet.

Mvh

• rosamoln

MrM

Jag missförstod dig säkert

Svar på tråden choklad som present?vad tycker ni=?