• Hemlighet

Hamax cykelstols frågor ang montering

Köpte en begagnad hamax kiss igår och vet inte riktigt hur man skall sätta fast den.
    Eller jo det vet jag men kan man ha den vilandes på pakethållaren?
    Om jag inte har den och den hänger fritt i luften så måste jag höja min sadel och då når jag inte ner i backen:-S
    Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Hamax cykelstols frågor ang montering
  • stor grön drake

Va?
    vi har en siesta och den är bara nära sadeln om den är lutad. kolla deras hemsida, men enda felet med att sätta den direkt mod pakethållaren borde vara att fjädriingen försvinner

• Hemlighet
    stor grön drake skrev 2011-04-18 17:49:17 följande:
    Va?
    vi har en siesta och den är bara nära sadeln om den är lutad. kolla deras hemsida, men enda felet med att sätta den direkt mod pakethållaren borde vara att fjädriingen försvinner
    Jag har fjädring under min sadel som gör att stängerna som man fäster i fästet tar i sadeln så jag måste höja upp min sadel.

Nu är barnsadeln ca 1 cm ovanför min pakethållare, skall test cykla i helgen och se hur det fungerar. Annars så får jag köpa ny sadel som inte har fjädring under.
  • storkatta

Som Wingtear sa, det enda problemet är att fjädringen försvinner, och att det alltså blir ganska mycket obekvämare för barnet. Testa och se, men lite mer luft mellan pakethållare och stol vill man nog ha.

• stor grön drake
    Hemlighet skrev 2011-04-18 18:30:37 följande:
    Jag har fjädring under min sadel som gör att stängerna som man fäster i fästet tar i sadeln så jag måste höja upp min sadel.

Nu är barnsadeln ca 1 cm ovanför min pakethållare, skall test cykla i helgen och se hur det fungerar. Annars så får jag köpa ny sadel som inte har fjädring under.
    OK, är det öppen fjädring?
    I så fall är det skäl att byta sadel endå, till en med täckt så inte små (klå)fingrar kommer ikläm

öppen fjädring
    http://chagalo.org/Bike/SeatGuy.jpg

täckt fjädring
    http://d2eosjbgw49cu5.cloudfront.net/straightfromthedoc.com/imgname--impotence_and_bicycle_seats---50226711--images--impotence_seats_133f823af2a9db5da8a78c37290f4df9.JPEG
  • Hemlighet
    stor grön drake skrev 2011-04-18 20:28:21 följande:
    OK, är det öppen fjädring?
    I så fall är det skäl att byta sadel endå, till en med täckt så inte små (klå)fingrar kommer ikläm

öppen fjädring

täckt fjädring
    Jo det typ så min sadel ser ut, men fjädringen är minemal= ingen risk att klämma fingrarna.
    Men jag vill att dottern skall åka skönt så jag skall kika efter en ny sadel till mig
Svar på tråden Hamax cykelstols frågor ang montering