• Lyndi

Avslag. Normalt?

Jag fick en dotter för drygt 6 veckor sen (1 mars). Mitt avslag har de senaste två veckorna varit väldigt sparsamt. Endast lite färgade flytningar som kommer och går. Under veckan har jag fått små blödningar vid några tillfällen. Det kommer lite blod som försvinner ganska omgående. Det räcker med trosskydd. Det verkar som om jag får det i samband med att jag anstränger mig (en gång efter att jag tränat på min orbitrek och en gång efter att jag mockat i stallet. Den tredje gången hade jag inte ansträngt mig nåt nämnvärt.) Är detta normalt?

♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 14:01
    Jag har inte ont och blödningen luktar inte illa.
  • Svar på tråden Avslag. Normalt?
  • MorrysMamma

Ja, det kan öka när du anstränger dig. Jag kunde inte ens ut och gå första tre månaderna.

• By Starlight

Yes det är väldigt normalt. Min dotter föddes 16 nov..När julen kom ökade mitt avslag igen, när det nästan var borta.Jag trodde jag hade fått mens plötsligt. Men barnmorskan förklarade att detta varjust pgr av att jag ansträngde mig så mycket och man skulle hasta hit och dit.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Lyndi

Tack för svaren!
    Men är det skadligt att man anstänger sig? För jag både tränar och rider ju.... Och förutom lite ömhet i blygbenet i vissa kroppsställningar så mår jag hur bra som helst och har gjort i stort sett hela tiden.

• By Starlight
    Lyndi skrev 2011-04-17 15:41:48 följande:
    Tack för svaren!
    Men är det skadligt att man anstänger sig? För jag både tränar och rider ju.... Och förutom lite ömhet i blygbenet i vissa kroppsställningar så mår jag hur bra som helst och har gjort i stort sett hela tiden.
    Nej jag tror inte det är farligt.
    Men kolla med en barnmorska för säkerts skull. Om du kanske ska ta det lite lugnare så avslaget försvinner helt..Men farligt..nää.
    Jag är ingen expert. Men vad jag hört så är det bra att träna om man orkar!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Lyndi
    By Starlight skrev 2011-04-17 21:10:52 följande:
    Nej jag tror inte det är farligt.
    Men kolla med en barnmorska för säkerts skull. Om du kanske ska ta det lite lugnare så avslaget försvinner helt..Men farligt..nää.
    Jag är ingen expert. Men vad jag hört så är det bra att träna om man orkar!
    Ja precis, jag har också hört att det ska vara jättebra att börja motionerna när man känner sig fit för det... Nåja, jag tränar/rider väl på i lagom tempo och så får jag väl helt enkelt ta det lugnt om det börjar blöda för mycket. Tack för att du delade med dig av dina tankar!
Svar på tråden Avslag. Normalt?