Så otroligt sårad av min bästa vän
Vet inte ens vart jag ska börja..
En av mina närmsta och bästa vänner slutade i princip att höra av sig för någon månad sedan. I vanliga fall brukade hon ringa minst en gång om dagen men nu hörde jag av henne kanske i gång varannan vecka och då var det ett kort sms.
Först tänkte jag att hon kanske inte hörde av sig så mycket för att hon nyligen hade blivit tillsammans med en kille som hon har hållt på att vela fram och tillbaka med i 5-6 år(!) innan dom till slut blev ett par. Men sen började jag tycka att det var lite konstigt och att det måste bero på nånting...
Jag har aldrig riktigt tyckt att den här killen är så bra för henne men har ändå stöttat henne i det här förhållandet för jag visste ju hur mycket hon tycker om honom. Även innan dom blev tillsammans bråkade dom jämt!! Men det slutar alltid med att hon tycker att allt är hennes fel (vad det än handlar om..) Både jag och andra av hennes kompisar tycker att han verkar lite manipulerande och han kan verkligen göra vad som helst och hon tar ändå Alltid tillbaka honom.
Men jag är ändå trevlig mot honom när vi ses och jag tycker att han har varit trevlig mot mig oxå. Men i helgen när vi var ut så drog min kompis undan mig och sa att hon behövde prata med mig om några saker.. Hon sa att jag hade pratat med hennes kille och sagt att hon hörde av sig till andra killar och att jag ville förstöra mellan dom...? Han hade även sagt en massa andra saker som jag hade gjort och sagt för att förstöra mellan dom. Så jag fick en rejäl utskällning och hon frågade vad fan mitt problem var. Jag var ju helt jävla oskylig så till slut kunde jag inte ta mer skit så jag bröt ihop totalt drog hem.
Dom bråkade den kvällen oxå (ovanligt) och gjorde till och med slut och hon sa att hon inte hade fattat förrän nu vilket manipulativt svin han är. Det var alltså innan hon ifrågasatte mig.
Sen dagen efter så ringde hon mig och sa att dom var tillsammans igen och att hon inte kunde välja mellan honom och mig. Sen vet jag inte vad han har sagt men hon stod fortfarande fast vi att hon trodde på honom och inte mig. Hon sa "ja men varför skulle han ljuga ihop nåt sånt?" Ja varför? Det undrar jag oxå!
Blev så jävla less och känner att jag vill fan inte vara kompis med någon som tror nåt sånt där om mig. Jag sa bara fine, ni får var tillsammans om ni vill men lämna mig utanför erat förhållande! Sen har jag inte hört nåt mer från henne. Men det skulle inte förvåna mig om hon hör av sig snart.. Jag orkar verkligen inte! Känner mig så otroligt sårad att hon ens tror att jag skulle kunna göra nåt sånt där. Ska jag bara skita i henne? Jag känner faktiskt att jag inte vill ha en sån vän. Hon får inse själv vilken idiot han är (vilket hon nog aldrig kommer göra som det verkar)
Jag sa att jag skulle höra av mig till honom och frågade vad hans problem var och varför han ljuger sådär. Då hade han sagt att jag gärna fick göra det så han kunde berätta för mig vilken dålig kompis jag är. Jag har ju aldrig någonsin försökt förstöra mellan dom, tvärtom så är jag en av dom få som har stått bakom hennes val så jag förstår verkligen inte.