• Anonym

Så otroligt sårad av min bästa vän

Vet inte ens vart jag ska börja..
    En av mina närmsta och bästa vänner slutade i princip att höra av sig för någon månad sedan. I vanliga fall brukade hon ringa minst en gång om dagen men nu hörde jag av henne kanske i gång varannan vecka och då var det ett kort sms.

Först tänkte jag att hon kanske inte hörde av sig så mycket för att hon nyligen hade blivit tillsammans med en kille som hon har hållt på att vela fram och tillbaka med i 5-6 år(!) innan dom till slut blev ett par. Men sen började jag tycka att det var lite konstigt och att det måste bero på nånting...

Jag har aldrig riktigt tyckt att den här killen är så bra för henne men har ändå stöttat henne i det här förhållandet för jag visste ju hur mycket hon tycker om honom. Även innan dom blev tillsammans bråkade dom jämt!! Men det slutar alltid med att hon tycker att allt är hennes fel (vad det än handlar om..) Både jag och andra av hennes kompisar tycker att han verkar lite manipulerande och han kan verkligen göra vad som helst och hon tar ändå Alltid tillbaka honom.

Men jag är ändå trevlig mot honom när vi ses och jag tycker att han har varit trevlig mot mig oxå. Men i helgen när vi var ut så drog min kompis undan mig och sa att hon behövde prata med mig om några saker.. Hon sa att jag hade  pratat med hennes kille och sagt att hon hörde av sig till andra killar och att jag ville förstöra mellan dom...? Han hade även sagt en massa andra saker som jag hade gjort och sagt för att förstöra mellan dom. Så jag fick en rejäl utskällning och hon frågade vad fan mitt problem var. Jag var ju helt jävla oskylig så till slut kunde jag inte ta mer skit så jag bröt ihop totalt drog hem.

Dom bråkade den kvällen oxå (ovanligt) och gjorde till och med slut och hon sa att hon inte hade fattat förrän nu vilket manipulativt svin han är. Det var alltså innan hon ifrågasatte mig.
    Sen dagen efter så ringde hon mig och sa att dom var tillsammans igen och att hon inte kunde välja mellan honom och mig. Sen vet jag inte vad han har sagt men hon stod fortfarande fast vi att hon trodde på honom och inte mig. Hon sa "ja men varför skulle han ljuga ihop nåt sånt?" Ja varför? Det undrar jag oxå!

Blev så jävla less och känner att jag vill fan inte vara kompis med någon som tror nåt sånt där om mig. Jag sa bara fine, ni får var tillsammans om ni vill men lämna mig utanför erat förhållande! Sen har jag inte hört nåt mer från henne. Men det skulle inte förvåna mig om hon hör av sig snart.. Jag orkar verkligen inte! Känner mig så otroligt sårad att hon ens tror att jag skulle kunna göra nåt sånt där. Ska jag bara skita i henne? Jag känner faktiskt att jag inte vill ha en sån vän. Hon får inse själv vilken idiot han är (vilket hon nog aldrig kommer göra som det verkar)

Jag sa att jag skulle höra av mig till honom och frågade vad hans problem var och varför han ljuger sådär. Då hade han sagt att jag gärna fick göra det så han kunde berätta för mig vilken dålig kompis jag är. Jag har ju aldrig någonsin försökt förstöra mellan dom, tvärtom så är jag en av dom få som har stått bakom hennes val så jag förstår verkligen inte.

• Svar på tråden Så otroligt sårad av min bästa vän
  • Anonym

Fick ett sms av henne nyss där hon skrev att hon inte visste vad hon skulle tro och att hon inte litar på mig för att jag inte ville prata om allt igår när hon ringde. Men det berodde ju på att jag inte orkade. Jag lyssnade på henne och svarade men jag kände att jag inte ska behöva försvara mig för nåt jag inte har gjort. Sen på slutet skrev hon att hon bara ville va ett tag.. Blir så illamående att hon inte tror mig och att hon går på allt hennes kille säger.

Alltså jag vet inte vad jag ska göra med den här "vänskapen"..

• Anonym (been there)

Jag tycker att du bara ska finnas i bakgrunden för din kompis, inte överge henne helt för jag tror att du är inne på rätt spår med att han är manipulerande och inte alls bra för henne. Men det enda du kan göra åt det är att visa henne att du finns där hela tiden, hon måste själv komma på och vilja lämna den här killen. Fortsätt som du har gjort tidigare, prata inte skit om honom för då är risken stor att hon vänder dig ryggen helt och hållet och bara är med honom och det kan gå helt åt skogen.

Det finns en sida som heter TuvaForum.se där det finns texter om psykisk misshandel, du kan väl gå in där och läsa lite och se om det är nåt som stämmer in på din kompis kille.

Lycka till

• Anonym
    Anonym (been there) skrev 2011-04-17 16:19:56 följande:
    Jag tycker att du bara ska finnas i bakgrunden för din kompis, inte överge henne helt för jag tror att du är inne på rätt spår med att han är manipulerande och inte alls bra för henne. Men det enda du kan göra åt det är att visa henne att du finns där hela tiden, hon måste själv komma på och vilja lämna den här killen. Fortsätt som du har gjort tidigare, prata inte skit om honom för då är risken stor att hon vänder dig ryggen helt och hållet och bara är med honom och det kan gå helt åt skogen.

Det finns en sida som heter TuvaForum.se där det finns texter om psykisk misshandel, du kan väl gå in där och läsa lite och se om det är nåt som stämmer in på din kompis kille.

Lycka till
    Men jag vet inte om jag orkar finnas där för henne när hon vänder mig ryggen och påstår att jag snackar skit. Jag tänker inte ta det. Jag är så sjukt less på den här cirkusen som har pågått i flera år. Vet inte om jag orkar bli anklagad mer för saker som jag inte har gjort. På ett sätt så tycker jag att det är ganska skönt att vi inte är så "tighta" längre för jag har känt att hon tar all min energi och hon är svartsjuk (om man nu kan va det som kompis) och jag har svårt att få nya vänner pga henne. Orkar inte med all dramatik som jag blir indragen i hela tiden.
  • Anonym (energitjuv)
    Anonym skrev 2011-04-17 16:44:55 följande:
    Men jag vet inte om jag orkar finnas där för henne när hon vänder mig ryggen och påstår att jag snackar skit. Jag tänker inte ta det. Jag är så sjukt less på den här cirkusen som har pågått i flera år. Vet inte om jag orkar bli anklagad mer för saker som jag inte har gjort. På ett sätt så tycker jag att det är ganska skönt att vi inte är så "tighta" längre för jag har känt att hon tar all min energi och hon är svartsjuk (om man nu kan va det som kompis) och jag har svårt att få nya vänner pga henne. Orkar inte med all dramatik som jag blir indragen i hela tiden.
    Om hon ändå bara får dig att må dåligt så tycker jag att du inte ska ha nån relation med henne. En kompis ska ge energi och glädje inte ta den ifrån dig.

När det gäller hennes anklagelser så är det bara att säga att du aldrig pratat med hennes kille, särksilt inte om henne och deras förhållande. Hade du haft nåt att säga så hade du sagt det till henne själv och inte till honom. Du behöver inte säga nånting annat till henne och inte heller försvara dig.
  • Anonym

Hon fortsätter att höra av sig hela tiden på sms och berättar hur dålig vän jag är och att hon inte har fattat att jag kan göra såhär mot henne. Det spelar ingen roll vad jag säger, hon tror mig inte.
    Jag skrev ett sista (förhoppningsvis) mail och förklara hur jag såg på saken och att hon får tro på hennes kille om hon vill men då kan hon inte räkna med att jag finns kvar som hennes vän.
    Gjorde jag rätt?

Mår så jävla dåligt av hela den här grejen. Jag tycker att hon är en otroligt dålig kompis som hellre tror på hennes kille än mig som hon har känt i många, många år.
    Fattar inte vad jag har gjort för att förtjäna den här skiten. Är orolig hela tiden att hon ska skriva nåt mer och komma med nya (falska) anklagelser.

Ska jag släppa henne som vän eller vad tycker ni? Jag vet inte om jag klarar av att förlåta henne efter det här.

• Myling

Ja, jag tycker du ska släppa henne som vän. Du har gjort mer än tillräckligt för er vänskap. 

• Anonym
    Myling skrev 2011-04-19 14:11:37 följande:
    Ja, jag tycker du ska släppa henne som vän. Du har gjort mer än tillräckligt för er vänskap. 
    Jo de är nog vad jag känner oxå. Jag ska inte behöva må dåligt över min "bästa vän" och oroa mig över att hon ska anklaga mig för saker jag inte har gjort.

Saken är bara den att jag är rädd att hon och hennes kommer försöka förstöra mellan mig och min pojkvän (som hon påstår att jag gömmer mig bakom, fattar inte vart hon har fått det ifrån heller då vi inte ens har nämt hans namn i den här soppan)
    Hennes kille och min har gemensamma kompisar och det skulle Absolut inte förvåna mig om hennes kille sa en massa osanna saker till deras kompisar oxå så min kille börjar tvivla på mig.. Åhh jag blir bara så illamående på allt. Tror inte att min kille skulle tro på nåt om han fick höra nåt heller då han vet om allt det här men jag vill inte att han ska bli inblandad öht!

Sen är jag rädd att min sk vän kommer försöka vända våra gemensamma vänner mot mig oxå :( Vet att de står på min sida nu men man vet ju aldrig vad den där kan få för sig..
  • jagvetbäst

Men jösses! Hur gamla är ni egentligen??
    Släpp henne och gå vidare i livet.
    Bry dig inte med vad hon gör, frågar någon av era kompisar om saker och ting stämmer så svara ärligt, men lägg ner allt med henne, svara inte på SMS eller mail. När/om ni träffas var rak och uppriktig mot henne med sluta gå i försvar. (Du har ju inte gjort något)
    Sen är det ju bara inse att hon har bekymmer...

• jagvetbäst

By the way, jag förstår att du tycker det är jobbigt!

• Anonym

Save the drama for your mama! skulle jag säga till din kompis om jag var du och avsluta kontakten en gång för alla.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-19 15:03:56 följande:
    Save the drama for your mama! skulle jag säga till din kompis om jag var du och avsluta kontakten en gång för alla.
    Skrev till henne att jag inte orkade mer och att jag inte har mer att säga. Det spelar ju ändå ingen roll vad jag säger. Och att all min energi går åt till att må dåligt över det här och jag behöver den till viktigare saker just nu.

Då svarade hon bara att jag inte skulle nämna nåt om hennes kille om det här bråket kommer på tal med nån gång och att jag skulle sluta få honom att framstå som en idiot.. eh.. Sen tog hon bort mig (och min pojkvän av någon anledning) på facebook. Haha så jävla fjantigt.

Jag vill bara flytta ifrån den här staden nu.. Alla andra vänner har flyttat härifrån och det enda jag har kvar här är i princip min familj. Mår bara dåligt av att bo i samma stad som henne.
Svar på tråden Så otroligt sårad av min bästa vän