Mailade nyss polisen, anonymt.
Med risk för att bli igenkänd av folk här på FL som känner mig irl.
Jag har ett bekymmer.
Ett stort sådant.
En nära släkting till mig är alkoholist. Vi bor grannar, 50 m mellan husen. Tyvärr.
Han är mkt välutbildad, har just nu ett 'fint' jobb som han missköter och lär förlora snart. Så som han har gjort flera gånger.
Han är så förbannat dryg och självgod. Han är ofta dyngrak flera dagar i sträck, trakasserar oss på olika sätt. Sedan när han är nykter och jobbar då ska vi låtsas som att ingenting hänt och jag ska ta hand om hans hund på dagarna. Jag älskar hans lilla fjortonåriga vovve och skulle gärna behålla den. För när husse är full har han absolut ingen koll på sin hund, den har kommit till mig flera gånger på natten och skällt, vill in till mig.
Detta är en lång story med så mycket skit...
Men man förlåter honom alltid, hoppas att det ska bli bra snart.
Igår pratade min man med 'fyllot' på telefon, han var bråkig, försökte mucka gräl med min man som berättade att grannen var rejält berusad.
En stund senare var vi ute och lekte, mitt lilla barnbarn och jag. Vi har inget staket och vägen är nära men det brukar funka helt ok.
Plötsligt kommer grannen med bilen och kör förbi, full fart. Och jag visste att han var full.
Det slog slint i huvvet på mig.
Bara tanken på att han kör full och hade kunnat köra på min lilla dotterson gjorde mig totalt ursinnig.
Jag sprang hem till honom och fick ett psykbryt som hette duga.
Tror hela grannskapet hörde hur jag skrek och gormade.
"Du är full din jäääävel, du är fan inte klok i huvudet din förbannade jävla idiot...en gång till att du kör på fyllan, jag lovar, lovar på hedersord att jag kommer att ringa snuten".
Han vinglade ut ur bilen och påstod att han var nykter. Då gick jag igång igen,...du din...ja, behöver inte upprepa det här.
Jag gick hem med stora kliv, helt upprörd och förbannad. Då ringer han på min mobil. Jag stängde av den. Lyssnade sedan på ett meddelande han talat in.
Han sa;
"Jasså, är det så vi ska ha det. Då kan ju jag ringa polisen varje gång du käkar benzo och kör bil"
Fy fan för den där mannen. Han vet att jag får ångest ibland och jag har talat om för honom att jag då händer att jag tar en Xanor. Men aldrig..aldrig att jag skulle sätta mig i bilen då. Trots att det är en mycket låg dos.
Fast han försökte med ett slag under bältet. Så äckligt fult att försöka jämföra det med hans fyllekörningar - jag kör ju inte ens om jag tagit benzo.
Jag har en annan nära släkting som är polis. Jag ringde honom. Frågade; Vad ska jag göra, det här går inte längre, jag blir tokig på det här - och att han kör bil på fyllan ...helvete rent ut sagt.
Han (som är polis) sa; Du SKA ringa polisen. Nu. Berätta vad som har hänt. Gör inte du det - då gör jag det.
Jag vågade inte ringa. Ja, jag vet. Feg som fan. (hör till också att min man är rädd för att ta krafttag mog den alkoholiserade släktingen, han är rädd för repressalier, han vet vad fyllot är kapabel till, han har faktiskt psykopatiska dra, något som hans ex berättade för mig och visade mig ett tidningsurklipp där man kunde pricka av måga likheter. Han är manipulativ, mycket charmig, hög intelligens och chefsjobb)
Men som sagt. Det var dit jag ville komma.
Herregud vad långt detta blev.
Nu har jag varit in på polisens hemsida. Skrev:
NN, adress xxx är alkoholiserad och har kört bil påverkad många gånger.
Han erkänner inte att han har problem och vägrar ta emot hjälp.
Någon måste göra någonting innan han kör ihjäl en människa.
Vad händer nu?
Kommer polisen att ringa honom, är det någon som vet?
Fy fabian vad jag mår dåligt för det här.
Min man vet inte att jag anmält via polisens hemsida.
Törs inte berätta, han får väl spader...