• Mollan

Så mysigt att baka pepparkakor ihop!

Måste bara säga att vi hade en av de allra mysigaste kvällarna i lillkillens liv igår (16 månader) när vi alla tre stod i köket och bakade pepparkakor. Lillkillen tjöt av glädje över att få slå med stekspaden på degen, smaka lite, äta en liten färdig pepparkaksgris, kladda med en degbit, sätta formen på degplattan, kavla med, visa pappa hur man äter deg, bjuda katten på deg på golvet... Ja, julmusiken stod på, jag brände inte en enda plåt och när vi sedan slog oss ner i soffan efter läggning med en pepparkaka och lite Blossa-glögg, så var julstämningen redan där!

Jag trodde nog inte att det skulle vara möjligt att ha med en 16-månaders liten kille i baket, men det gick fantastiskt bra, bara en vuxen passade ugnsluckan!

• Svar på tråden Så mysigt att baka pepparkakor ihop!
  • Änglatuss

lät som en helt underbar kväll

• Annikamed2barn

Underbart! Vi ska baka pepparkakor med vår 15 månader gamla tjej på lördag. Visst är det mysigt!

• Pia74

Det är supermysigt att baka med tösen som är 17 mån, hon brukar få vara med när vi lagar mat och varje gång jag bakar, så det har blivit både muffins, bullar och papparkakor

• disel

vi bakade oxå med våran 16-månaders.. Urmysigt! han hade egen kavel och var så noga att det skulle bli som på min deg.. fast det försvann nog mer deg ner i hans mage, än vad som lades på plåten, men vad vi hade roligt!

• Mollan

... och förresten (TS här) - vad han pruttade dagen efter! Pepparkakor är visst ganska... pruttiga

• anders sara

En liten praktisk fråga - hur har ni dem med? Sitter de i barnstol eller? Har en 1 åring - kanske lite tidigt?!

• Mollan

Vår kille stod på en stol, men det går säkert finfint att ha dem i barnstolen - där sitter de ju säkrare och man måste inte hela tiden ha en hand över. Lycka till!

• emma81

blen inspirearad av din tråd och gjorde ett försök att baka med sonen som är 15 månader men det gick inte alls han hade ingen lust.. lite trist men jag upptäckte sedan att ahn hade lite feber som förvärades över natten... så vi kanske får göra ett nytt försök när han har tillfrisknat..

• Leaaa

Igår kväll bakade vi pepparkakor å lussekatter hemma hos ett par vänner till oss. Dom har en tjej på 16 månader å så vår Emil som e 12½ månad. Gubbarna satt å spela tv-spel under tiden...Mysigt som sjutton! Vi ska till själlen över nyår med samma familj...*längtar*

Trevlig tredje advent på er!

II
    II ()
    II II ()
    II II II ()
    II II II II

*SNART JUL*

• Mollan

emma81: lycka till att försöka en gång till! Feber är ju inget kul. Kan själv tänka mig att vägra baka pepparkakor om jag känner mig lite kass .

Leaaa: Trevlig advent själv - visst ska det bli kul att fira första någorlunda medvetna julen med våra små!?

• Melancholic

hehe, önskar det hade gått lika bra för mig igår med min 17 månaders. han ville baka i 2 minuter. sen äta hejdlöst med deg å när jag skulle visa hur man skulle göra å sa att han inte fick äta mera deg så vart han ju såklart arg å där tog lugna baket slut så det vart en arg son och brända pepparkakor. haha. får nog ta å göra det nån annan gång istället..

Svar på tråden Så mysigt att baka pepparkakor ihop!