• annika82

    ingen ägglossning

    KAn inte bli gravid då jag inte har ägglossning,( kvinna utan mens) läkarna kan inte hitta varför men har skickat mig på utredning. Ska få träffa experter på den frågan men GUD vad det tar tid.
    Fick veta förra veckan av min läkare att jag kanske inte ens kan få hjälp med IVF. Känns som jag är helt ensam om detta problemet och gråter mig till söms vissa kvällar.Gråter

  • Svar på tråden ingen ägglossning
  • tummenupp

    Tror inte alls du är ensam om detta problem och jag kan varmt rekommendera att prova på kinesisk medicin med t ex akupunktur, örtmedicin, zonterapi e l. Då blir din situation tittat på i sin helhet och i många fall kan man göra något åt det. Lycka till!

  • sassa07

    Samma med mig! Men jag har mens fast ingen ÄL!
    Kan dom inte skriva ut Pergotime till dig, det är  äggloss. stimulerande.

    Lycka till

  • Hjärtefröjd
    annika82 skrev 2011-04-17 19:34:59 följande:

    KAn inte bli gravid då jag inte har ägglossning,( kvinna utan mens) läkarna kan inte hitta varför men har skickat mig på utredning. Ska få träffa experter på den frågan men GUD vad det tar tid.
    Fick veta förra veckan av min läkare att jag kanske inte ens kan få hjälp med IVF. Känns som jag är helt ensam om detta problemet och gråter mig till söms vissa kvällar.Gråter


    Varför skulle du inte kunna få hjälp med IVF? Det låter ju jättekonstigt...
  • FruG
    annika82 skrev 2011-04-17 19:34:59 följande:

    KAn inte bli gravid då jag inte har ägglossning,( kvinna utan mens) läkarna kan inte hitta varför men har skickat mig på utredning. Ska få träffa experter på den frågan men GUD vad det tar tid.
    Fick veta förra veckan av min läkare att jag kanske inte ens kan få hjälp med IVF. Känns som jag är helt ensam om detta problemet och gråter mig till söms vissa kvällar.Gråter


    Jag har inte heller ägglossning!
    Men det går att stimulera med pergotime och om inte det funkar så kan man ta sprutor som jag gjorde. Tog en spruta om dagen tills jag fick ägglossning (puregonsprutor tex).
    Tyvärr blev jag inte gravid ändå och då gjorde vi ivf.

    Så jag förstår inte varför du inte kan göra ivf? Det funkar jättebra på oss som inte har ägglossning av oss själva.
  • heter

    Någon som vet varför ni inte har äl? Jag har inte heller det verkar det som men ingen vet varför.

Svar på tråden ingen ägglossning