• Puff Mummy

Svenska tvillingklubben

Hej! Skrev just ett liknande inlägg under vänta barn, men tänkte att ni som redan är föräldrar har bättre koll.

Har just gått med i tvillingklubben och tänkte höra med er som är med/har varit med vilka erfarenheter ni har av dem. Min känsla var att de verkligen ville sälja saker och kurser, men man kanske har nytta av dem också. Ska gå en föräldrakurs lite senare.

Vad är era erfarenheter? Bör man vara medlem även efter det att man fått barn?

Puff M (v.16)

• Svar på tråden Svenska tvillingklubben
  • Viran

Jag tycker inte att de har mycket att erbjuda, gick deras väntabarn kurs men det va inte så mycket som man inte redan visste!!

• Umeboshi

Vet många som gått med, blivit gräsligt besvikna på materialet som dykt upp ibland efter barnen fötts (gammalt ouppdaterat material) och sedan gått ur...

Själva gick vi inte med efter att ha pratat med en f.d. anställd... skrämmande berättelse...

• 19Sofia79

den nyttan jag har haft är 10% på saker som jag köpt dubbelt av. Infon var som tid nämnts ej uppdaterad och lite torftig. Tänker inte förlänga medlemskapet.

• Måndag

Vi kommer inte heller att förlänga efter första året. Tyckte ändå att kursen för blivande föräldrar var toppen! ffa chansen att ställa frågor. När jag senare har ringt dit för rådgivning har de varit dömande för att jag inte ammar så mycket och skrämt upp mig rejält i ämnet Plötslig spädbarnsdöd. Jag grinade båda gångerna.

• artie

Jag har sagt upp mitt medlemskap efter första året. Jag tyckte materialet vi fick i början var ganska bra men annars......som alla andra säger, lite besviken

• Puff Mummy

Tack för att ni delat med er av era erfarenheter!!

Hoppar nog av efter första året. Ser dock fram emot vänta-barn-kursen. Om inte annat är det ett bra tillfälle för maken att inse vad vi har att vänta oss.

Puff M

• mamma på landet

Hej!
    Jag har långt till Stockholm och kan inte gå nån kurs, men jag har haft stor nytta av pärmen och videon, samt köpt böcker som varit mkt bra.

Det bästa är dock forumet, som bara tvillingföräldrar loggar in på. Jag tycker det är en underbar ton i de flesta inlägg och om man har frågor eller problem finns det alltid ett antal "medsystrar" som kan komma med tips, råd och förståelse när det behövs. Min upplevelse är att tonen här på familjeliv är lite råare och man kan få se massor av synpunkter och vassa svar på känsliga frågor. Det är ju så att ett så stort forum som detta ger ju utrymmme för människor med helt olika bakgrund att yttra sig. Som tvillingmamma har jag en del frågor specifikt om tvillingskapet. Jag fick en del kritiska och nedvärderande kommentarer från amnings"fanatiker" här när jag tog upp ett problem - något som garanterat aldrig skulle hända på TVK.

Så jag tänker vara med i TVK ett bra tag till! (Mina tvillingar är 9 mån).
    Jag har aldrig ringt TVK eller utnyttjat deras rabatter.

• Lilla skrutt

Jag tyckte att tvillingklubbens vänta-barn-kurs var jättebra! Jag och min man lärde oss massor!! Kanhända målades den första tiden med två små upp som ganska mörk, men då blev åtminstone vi glada när vi upptäckte att det faktiskt inte var så jobbigt som vi trodde - inte alla dagar iaf!! :) Nu i efterhand har även jag god nytta av forumet och köp- och säljannonserna - där finns mycket bra att läsa och köpa! Lycka till med dina små!

• Päiivi

Håller precis med Lilla skrutt! Kunde inte sagt det bättre själv!
    Men vi kommer inte att vara medlemmar efter första året, nu känns det inte som att det finns så mycket mer att hämta ur klubben.
    Lycka till!

• Viran

Ja det förståss!! Forumet är bra, men gillar Barnochsånt mer..
    Men rabatten är super tjänar in medlemms avgiften på rabatten på pop!!

• LottaRos

Jag säger som Viran - forumet är bra, men det finns ett bättre!
    O än en gång som Viran - 10% på PO.P blir väldigt mycket mer pengar än de futtiga 175 i medlemsavgift, det är värt att va medlem bara för det!

• Sumpanmor

Pärmen man får vid inträde i klubben består nästan bara av reklamblad för diverse produkter. Supertunnt tycker jag. De borde absolut kunna göra bättre. Jag har inte förnyat mitt medlemskap efter första året.

• Pyret05

Vi kommer inte heller förnya men håller med om att forumet är bra.

Vi har ingen nytta av 10% på p o p för det är trots 10% alldeles för dyrt för oss. Däremot har det varit bra med 10% på t ex babyproffsen men vi har köpt det mesta på kampanj så då har vi inte kunnat utnyttja det ändå.

Kolla även med småbutiker en del ger tvillingrabatt utan att de är inblandade i tvillingklubben.

• SmaragdKattis

har inte varit medlem men klarat av den första tiden ändå! killarna är nu 9½mån. vi lånade många böcker på biblioteket under graviditeten, många läsvärda finns det =)

Svar på tråden Svenska tvillingklubben