• Lbem

Behöver verkligen hjälp..

Vet knappt hur jag ska börja.. kanske är i helt fel tråd men hoppas på något svar,
    om det ens finns något att svara ..

Jag har ett barn på 2 år som jag har på heltid (varannan helg hos pappan)..
    Jag har kommit till en punkt i mitt liv, efter att ha gått igenom en hel del personliga
    saker i livet och jag mår nu dåligt både fysiskt & psykiskt.
    Jag har stress symtom som gör att jag inte orkar lika mkt, jag stressar för allt och
    ingenting för att jag inte kan slappna av. Jag har vart med om mkt på senaste
    inom både familj och kärlekslivet.
    Mår nu väldigt väldigt dåligt, känner inte att jag har någon jag kan prata med
    förutom min mamma som jag kan prata av mig hos och gråta ut hos.
    Har börjat gå till psykolog som jag känner inte hjälper ett skit pga att jag inte kan
    vara helt ärlig om allt jag vill just för att jag är rädd för minsta lilla går fel och någon
    tycker att jag inte kan ta hand om mitt barn.
    Hon är mitt allt och jag vill verkligen orka men hur ska jag orka när jag inte orkar
    med mig själv??
    Jag mår skit, och jag skäms för att ens tänka tanken på att jag ibland bara inte orkar
    gå till lekparken.

Till råga på detta har mitt barn kommit in i någon väldigt jobbig trotsig period,
    kanske är den normal denna perioden men hon säger ofta NEJ och är envis och
    "jobbig" när jag bara ska ta på eller av ytterkläder.
    Jag gråter ofta, innan när jag grät kändes det bättre efteråt men de gör inte det längre
    utan jag mår bara skit och funderar på hur fan jag ska göra för att orka med vardagen.

Jag bär på stor ångest för att jag mår som jag gör och för att jag inte har så stor
    lust till någonting alls egentligen..
    Hade jag inte haft barn så hade jag nog ringt psyk och verkligen gjort något åt
    saken men det går inte.
    Jag kan inte heller prata med mitt barns pappa för vi har haft det jobbigt så det räcker
    å skulle jag vara ärlig om hur jag mår så skulle han göra allt för att få boendet hos sig
    vad gäller vårt barn..
    Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till, jag vill inte vara ledsen elr gråta,
    det ända jag verkligen vill är att må bra så jag orkar med allt som innan var en
    självklarhet.

Till råga på detta så har vårt barn börjat skrika, bli arg/ledsen när h*n lämnas över
    till mig efter helgen hos pappan, innan var det tvärtom, alltså sura miner när h*n 
    åkte till honom.
    Kanske mår vårt barn inte bra hos mig?? Kanske känner h'n av hur jag mår??
    barn är ju smarta små varelser..
    I mina tankar har jag övervägt om vårt barn skulle ha det bättre hos sin pappa,
    så att jag kan ta tag i mig själv för att sedan orka.
    Men då står boendet fast där och det blir plötsligt min tur ist att ha enbart varannan helg.

Usch jag mår skit, känns som jag ligger på botten å sprattlar och inte vet hur jag ska
    ta mig upp. Jävla skitliv jag orkar inte lipa mer......

• Svar på tråden Behöver verkligen hjälp..
  • JAG är BÄST

Du kan inte komma överens med pappan till din dotter om att han ska ha er dotter lite mer än bara varannan helg?

• Lbem
    JAG är BÄST skrev 2011-04-17 20:49:40 följande:

Du kan inte komma överens med pappan till din dotter om att han ska ha er dotter lite mer än bara varannan helg?

Vi bor en bit ifrån varandra nu och ingen av oss har körkort, så tyvärr.. :(
  • JAG är BÄST
    Lbem skrev 2011-04-17 20:58:01 följande:
    Vi bor en bit ifrån varandra nu och ingen av oss har körkort, så tyvärr.. :(
    Du har ingen i din närkrets som kan ställa upp lite med avlastning?
  • Lbem
    JAG är BÄST skrev 2011-04-17 21:21:57 följande:
    Vart bor du föresten?
    I Jönköping.. Man är väl inte van vid att direkt be om hjälp utan att sköta
    precis allt på egen hand.. 
  • vima

För att du ska orka allt och må bra så ska du självklart säga till psykologen hur det är, kanske behöver äta någon sorts '' lycko piller'' ett tag.. Lycka till!!

• JAG är BÄST
    vima skrev 2011-04-19 20:48:06 följande:
    För att du ska orka allt och må bra så ska du självklart säga till psykologen hur det är, kanske behöver äta någon sorts '' lycko piller'' ett tag.. Lycka till!!
    ööööH så din lösning på problemet är att TS ska trycka i sig "lyckopiller" det första ho ska göra?+???

Det finns annat sätt att må bra på UTAN piller,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,med vägledning av psykolog ja,,,men även ett eget "jävlar annama" detta klarar jag själv,,dock med stöd bakom sig UTAN piller!!!!!!
  • JAG är BÄST
    Lbem skrev 2011-04-17 23:05:41 följande:
    I Jönköping.. Man är väl inte van vid att direkt be om hjälp utan att sköta
    precis allt på egen hand.. 
    Synd att det är drygt 100mil mellan oss annar hade jag avlastat dig MINST en gång i månaden.
  • Miss Agility

Jag förstår vad du går igenom. Har precis varit sjukskriven för utmattningssymtom och har också en personlighet som ska klara "allt" själv. Jag märkte stor skillnad på mitt pyre när jag varit sjukskriven ett tag och började må bättre. Så naturligtvis känner de in hur vi mår och blir påverkade. Framför allt när de är så små och inte kan uttrycka sig. Jobbar du fortfarande eller är du sjukskriven? Det låter som om du skulle behöva vara sjukskriven ett tag för att komma på fötterna igen.

Vad gäller psykologen så ska det mycket till om du ska förlora vårdanden, så oroa dig inte för det. Vad du kanske ska fundera på är om du har förtroende för psykologen och om du kommer fram till att du inte har det - byta till någon annan. Sedan nämnde någon antidepressiva. Det kanske kan vara en hjälpa på vägen, en kort period?

Lycka till! Stor kram

• bradag

Jag har varit i din situation,nästan.Jag skilde mig när mitt ena barn  var 8 år och det andra 9 månader. Min e x-man ville ha betalt för att ta hand om våra barn en gång i veckan för att jag skulle kunna göra något på kvällstid tex gå på kurs eller bara andas ifred. Det var hans ultimatum annars var varannan helg hans. Han hade gift om sig och sket fullständigt i hur mamman till hans barn mådde. Det var ju så fräckt så det fick vara. Jag hade absolut ingen som kunde passa mina barn vilket var väldigt slitigt. Då fanns inte SATS med barnpassning. Hade det funnits så hade jag gladeligen köpt mig ett gymkort,gått/sprungit på löpbandet en timme medan barnen var hos SATS-barnvakt i samma lokaler.Eller cyklat på motionscykeln eller dansat. Finns den möjligheten i Jönköping? För det är ju så att ju mera energi du gör av med på motion desto mera energi får du. Det frigörs endorfiner,kroppens egna välgörande hormoner som slår lyckopiller med hästlängder. Undvik psykofarmaka ditt barn behöver ha en högst närvarande mamma. Ditt barn har bara en mamma. Jag lovar att det kommer att bli bättre.Du kommer att överleva. Om inte du får hjälp med barnpassning köp dig barnpassning. Betala din mamma,(ev syskon,pappa,kusiner) om de inte vill ställa upp gratis.Dagisfröknar kanske känner till någon tonåring som vill tjäna lite extra pengar. Och ett tips från mig råkade ut för det: Undvik brustet hjärta i form av skitkillar som tycker att ditt barn är bara i vägen i förhållandet.Även om de vet från början att det finns barn med i bilden.Sådana människor är bara energitjuvar. Och när det gäller ditt barns gråt. Ja det finns en stark vilja hos två- åringar att få bestämma själv. Det kallas trotsålder och går över när barnet flyttar hemifrån till eget boende vid 18-20.Solig  En jättekram till dig och ditt barn.  // Bradag

Svar på tråden Behöver verkligen hjälp..