• Humörmamman

Ögonoperation?

Är det någon som har erfarenhet av att operera sina ögon? Jag har ett ganska stort brytningsfel samt är närsynt, det hade varit så skönt att slippa glasögon - men jag vill klart inte riskera att skada mina ögon och förlora ännu mer av min syn! Jag har hittat två företag som utför operationer i mitt närområde, Memira och  Godsyn - någon som har erfarenhet av dessa företag? Nu har jag inte läst på och jämfört de olika operationerna, men det verkar skilja en hel del i pris, och det är klart, jag betalar hellre lite mer om det är bättre, men är det billigare alternativet lika bra är det inget måste att betala mer - det handlar ändå om ganska mycket pengar....Dela gärna med er av era erfarenheter - tack!

• Svar på tråden Ögonoperation?
  • Sophiebysophie

Googla företagen för att kolla om folk skrivit om dem, hitta referenser osv.

Har inte själv gjort en ögonoperation, men skulle gärna vilja i framtidien när man fått ihop pengar.

Har en bekant som opererat ögonen och är jätte nöjd. Vet inte vilket bolag hon använde.

Idag har dom så bra teknik och gjort detta så mkt, så det ska inte vara någon fara, har inte hört om något fall där det gått illa eller?

Men kolla upp företaget o så, så ska det inte vara någon fara.

• etc

Jag har gjort en operation. Kanon, ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare.
    Gå på konsultation (gratis) hos båda och gå på magkänsla.

• Humörmamman

Det finns klart en massa folk på företagens hemsida som berättar om hur bra just det företaget är, men jag tänke att det hade varit bra att hitta någon så här utanför som kan säga något om de olika företagen.

RedWater - vilket företag använde du dig av?

• etc

Jag gjorde min i Geneve (bor här). Har du googlat specifikt företaget och referens review etc? Kan sjutton inte komma på det svenska ordet för review !

• Humörmamman

Jag blir lite konfunderad, båda företagen uppger att deras läkare har utfört flera tusen operationer, men i detta forum verkar det inte vara speciellt många som har någon erfarenhet?

• SilverEmma

Jag opererade mina ögon på Vårdakliniken i Malmö för 5 år sedan. Gav då 24000 för båda ögonen, gjorde en LASEK. Det är bland det bästa jag gjort i hela mitt liv... Jag var närsynt och hade brytningsfel.

Jag hade bestämt mig för LASIK, men kliniken tyckte att LASEK var bättre för mig så jag följde deras råd.

Då var man fru då!
  • SilverEmma
    SilverEmma skrev 2011-04-22 11:07:34 följande:
    Jag opererade mina ögon på Vårdakliniken i Malmö för 5 år sedan. Gav då 24000 för båda ögonen, gjorde en LASEK. Det är bland det bästa jag gjort i hela mitt liv... Jag var närsynt och hade brytningsfel.

Jag hade bestämt mig för LASIK, men kliniken tyckte att LASEK var bättre för mig så jag följde deras råd.
    ...4 år sedan...inte 5.
    Då var man fru då!
Svar på tråden Ögonoperation?