• Kallfront

Bästa tygblöjorna?

Vi har bestämt oss för att testa tygblöjor till vår 11-veckor son. Jag har kikat runt lite på nätet och har sett bland annat byxblöjor/pocket (tror jag att det heter) från poops.se. De ser väldigt praktiska ut. Vill ha enkla blöjor som man inte behöver vika och krångla med, helst tygblöjor som är som engångsblöjor i modellen.

Min undring är vilka blöjor vi ska satsa på? Hur många av denna typ behöver man? Och ska man ha några tillbehör till denna typ av blöja eller kör man bara på?

Tack snälla för all hjälp! :)

• Svar på tråden Bästa tygblöjorna?
  • Sofi83

Hej!

Jag har inte provat just den modellen, men det som är bra är ju att den växer med barnet! Något som kan bli problem när man har en blöja så länge är att de slits väldigt mycket i tvätten. Det kan hända att ni får byta ut kardborren en omgång för att räcka hela blöjperioden. Men det kan det vara värt. Annars finns ju pocketblöjor utan kardborre: www.barnshop.se/product_info.php&products_id=453

Lycka till! 

• Salt Groda

Jag tycker pocketblöjor av märket bumgenius är de bästa av de olika sorter vi testat!

• Blow
    Kallfront skrev 2011-04-17 22:07:50 följande:

Vi har bestämt oss för att testa tygblöjor till vår 11-veckor son. Jag har kikat runt lite på nätet och har sett bland annat byxblöjor/pocket (tror jag att det heter) från poops.se. De ser väldigt praktiska ut. Vill ha enkla blöjor som man inte behöver vika och krångla med, helst tygblöjor som är som engångsblöjor i modellen.

Min undring är vilka blöjor vi ska satsa på? Hur många av denna typ behöver man? Och ska man ha några tillbehör till denna typ av blöja eller kör man bara på?

Tack snälla för all hjälp! :)

Vi har handlat dessa: www.blocket.se/stockholm/Tygblojor_Pocketblojor_Tygbloja_NYA_OANVANDA_35093945.htm&w=1

Funkar hur bra som helst än så länge. Bra pris också.
  • Protea

Jag anvander pop-ins market close parent. De ar superenkla och paminner om engangsblojor. Jag har bamboo modellen. Jag kopte 5 stycken nya i ett sk 'day pack' och sen 5 stycken begangnade pa ebay.

www.closeparent.com/

Bor i England men jag ar saker pa att du kan bestalla harifran och att det tom kan bli billigare pga av att pundet star sa lagt.

• Sofi83
    Salt Groda skrev 2011-07-26 02:39:47 följande:
    Jag tycker pocketblöjor av märket bumgenius är de bästa av de olika sorter vi testat!
    Håller helt med!! Dem är enkla att byta, torkar fort och billiga eftersom de växer med barnet.
  • Sofi83
    Sofi83 skrev 2011-07-31 20:15:33 följande:
    Håller helt med!! Dem är enkla att byta, torkar fort och billiga eftersom de växer med barnet.
    Dessa är ännu billigare: www.poops.se

Men dem har jag själv inte provat (än)
  • Renstjärna

Vi har också kört bumgenious och är jättenöjda! Bra också att man kan anpassa fyllningen efter behov!

Svar på tråden Bästa tygblöjorna?