• Nygravid och hemlig

Erfarenheter av Lergigan?

Jag har provat allt mot illamående och det ända som hjälper är i princip att hetsäta . Nu har jag fårr Lergigan utskrivet mot illamående och hoppas att det hjälper. Vill gärna höra frpn fler om det har hjälpt. Jag har tidigare provat Postafen, Sea Band.

• Svar på tråden Erfarenheter av Lergigan?
  • Klatermaja

Jag har ätit Lergigan, fast som lugnande och jag tyckte att jag kände mig full kostant när jag tog den regelbunet tre gånger om dagen. Börjde tom att må illa av den .

• emaxmamma

Min första grav fick jag lerg comp.. hjälpte ett tag.. har fått det igen nu.. men tyvärr har jag kräkts så mkt att de inte hinner hjälpa.. så nu går jag och hulkra på jobbet och väntar på att det ska lugna sig så jag någon gång ska få ta min lerg comp

• avly81

Lergigan hjälpte inte för mig när jag mådde illa min första graviditet. Jag bara spydde vidare..... Denna graviditet har det gått bättre med illamåendet och mitt tips är tugga, tugga och fortsätt tugga....det enda som hjälpte för mig!

• falken

Alltså - vilka veckor är ni i? Har illamåendet o kräkningarna gått över för er tidigare graviditeter? Jag är i v 12, och jag börjar tappa hoppet. Får panik vid tanken på ett må såhär i ett halvår till!!!
    Hjälp!

• Iorboy

Jag kräktes och mådde pyton och var sjukskriven från jobbet,ville verkligen gå tillbaka och jobbba så jag frågade min bm om lergigan men hon rekommenderade det inte sa att du kommer bara bli trött och dåsig av den så den kommer inte hjälpa mig till att kunna börja jobba det var bättre att jag var sjukskriven och tog dagen som den kom inget stress och försöka få i mig det som gick i matväg oj oj oj vad jag avskyr fruktsoppa nu ;)

• ellieg

Det finns ju Lergigan Comp som man blir mindre trött av. Prova det. Jag låg inlagd för kräkningar och uttorkning och fick prova de flesta mediciner. Inget hjälpte mot illamåendet men Lergigan + Torecan i kombination hjälpte mot kräkningarna i alla fall.
    Miatho - du kanske kan prova Torecan som är en supp (stolpiller).

Lycka till!

Svar på tråden Erfarenheter av Lergigan?