• Kinya

Vad kan man göra med 1,5-åring i sommar (Skåne)?

Vi bor i Skåne och är 2 vuxna och en 1,5-åring. Nu undrar jag vilka utflykter som ni kan tipsa mig om som man kan göra med en 1,5-åring. Det ska gärna ligga i Skåne (vi bor i nordvästra skåne) och helst dagsutflykter eller med bara en (billig) övernattning. Vi tänkte åka till Skånes djurpark och till Ven men vill gärna ha fler idéer. Vi föräldrar är väldigt matintresserade och tycker om att vara ute i naturen. Det blir lite svårt att komma ut i naturen med en 1,5-åring eftersom hon är för stor för att bäras men för liten för att gå själv. Så har ni nåt tips på naturupplevelse man kan göra med ett barn i vagn så blir jag glad!

Hur funkar Hallands väderö med barnvagn tror ni?

• Svar på tråden Vad kan man göra med 1,5-åring i sommar (Skåne)?
  • Mom2006

Tura Helsingborg- Helsingör, Ystads djurpark, Tosselilla, Folkets park i Malmö, gå vid strand, marknader

• Diablo

Skäralid är helt underbar på sommaren, de har en kortare runda som är handikapsanpassad så där kan man köra med barnvagn. Där finns grillplatser och man kan mata fåglarna vid sjön. Super mysigt.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Kinya

Vi brukade åka till skäralid innan vi fick barn och sen en gång när hon var pytteliten och kunde vara i selen. Vi borde kanske åka till Skäralid en dag och ta med grill och gå den lilla rundan runt sjön bara. Det skulle kunna vara mysigt!

• Miskiou

Ale stenar. Kiviks musteri. Stens huvud. Fågelparken i Helsingborg. Saxtorpsskogen. Stranden runt Ängelholm.

• KristenTjej84

Mata änder brukar vara populärt, ge ungen en brödbit, leta fram en strand vetja..

• Miskiou

Kom på lite mer; plocka jordgubbar på självplock (väldigt uppskattat av småbarn), bada i Västersjön, handla växter på Plantagen i Rydebäck och titta på roliga karpar i deras stora bassäng med sidofönster.

• norgesessan

Med en ergonomisk sele kan man bära länge!
    Jag har en som heter Ergo.
    Min 2.5 åriga dotter bär jag fortfarande (man kan bära på ryggen). Vi ska också åka runt lite i Skåne i sommar, men vet inte vart ennu.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Tonårsmamman1

Ystad djurpark. Ligger ute på landet, med mycket natur, lite mindre och enklare än Skånes Djurpark.
    Där finns dessutom utomhuspooler att bada i. 

Svar på tråden Vad kan man göra med 1,5-åring i sommar (Skåne)?