det är orange (äckelvarning)
Jag har legat på sjukhus några dagar, gynop. Något gick snett och jag har fått ett hematom((?) längre upp i buken runt ett annat op-ärr, 20 år sen. Hela buken är spännd och svulen. ömmar vid beröring. Har tappat aptiten, troligen biverkning från narkosen. Ingen fara, jag har att ta av och får i mig vätska. ligger ner ca 20 timmar om dygnet och kost behandlad diabetiker
OK, nu till äckelvarningen, du som är kräkmagad och inte fattat ska sluta läsa NU.
Så nu är alla varnade.
Jag tänker INTE fråga min valiga läkare eller 1177, jag vill vara helt anonym.
Min avföring är orange. som etiketten på Euroshoppers mango-papaya-tvål. Ju mer jag torkar mig desto ljusare blir det och då är det nästan helt gult. Inte gult som bebisbajs utan bara ljusare orange-gult.
Jag mår inte bra av laktos och har skippat alla mjölkproduker just under denna tiden så jag har inte mycket gaser, äter bara vitt bröd och knappt några grönsaker, ändå är jag lös i magen. Har en medicin som ska tas rektalt mot illamående som ska stimulera tarmen lite också. känner mig inte föstoppad alls.
Jag hoppas att det finns någon vänlig själ här på FL som skulle kunna lindra lite av min oro och säga att det är fullt normal färg på avföring hos någon som har gått igenom samma som jag.
Har bajs den här färgen!?!
Kram, röda loppan