• Anonym (överviktig)

kolhydrater hur mycket? snälla hjälp!!!

Hur många kolhydrater ska man äta per dag för att gå ner i vikt? Och är LCHF verkligen farlig, vill veta för och nackdelar!

• Svar på tråden kolhydrater hur mycket? snälla hjälp!!!
  • Anonym

Det beror på hur myclet du väger och hur mycket du vill gå ned.....

• Anonym (överviktig)

Väger 62,6 kg och vill ner 8.6 kg.

• Anonym (överviktig)

Jag är kort 155cm så 62,6 är övervikt för mig

• straw2008

Ta bort kolhydrater helt.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (överviktig)

Ja jag har också tänkt att man skulle ta bort alla kolhydrater, men jag skulle vilja ha lite för och nackdelar.

• hervor

Jag anser inte att man ska ta bort kolhydrater helt. För många räcker det med att dra ner (och undvika framför allt raffinerat socker).

Kroppen behöver kolhydrater, precis som den behöver protein och fett. Däremot äter många alldeles för mycket kolhydrater, det är ett stort problem idag.

Sen finns det dem som - av t ex medicinska skäl - undviker kolhydrater så mycket som möjligt. Men är du frisk TS, tycker jag inte att du ska börja så.

• hervor

Tips för att få en balanserad kost som också mättar länge:

Ät mycket av:

Kött, fisk, ägg, mjölkprodukter, frukt och grönsaker

Ät mindre av:

Allt annat (Inklusive bröd, potatis, pasta, ris mm)

Undvik:

Godis, chips, läsk... Ja du vet. Allt sånt  

• Anonym

Jag skulle inte rekomendera att du tar helt bort kolhydrater, minska istället på kolhydraterna, ät mer proteiner per måltid och massa grönsaker. 

Använd sunt förnuft istället för att följa nån diet. 

• Anonym
    Anonym (överviktig) skrev 2011-04-18 15:23:27 följande:
    Ja jag har också tänkt att man skulle ta bort alla kolhydrater, men jag skulle vilja ha lite för och nackdelar.
    Fördelarna, du går ner i vikt. 

Nackdelar, vitaminbrist (vissa LCHF är emot all form av kolhydrater och äter inte frukter eller grönsaker), du blir deprimerad, trött, humörsvängningar, problem med minnet. Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera bra. Själklart får inte alla dessa symptom, men många får det. 

Så ta inte bort alla kylhydrater ur kosten, utan minska bara på det.

Socker kan du ta helt bort :)  
  • Ioanna

jag skar ner till mellan 10-15 gram kolhydrater per dag för ca tre månader sen och har gått ner 9 kilo. sista månaden ökade jag till 20-30 gram om dagen. läs på om du ska börja med lchf - för mig har det funkat jättebra!

Svar på tråden kolhydrater hur mycket? snälla hjälp!!!