• 7 michelingodingar

    utomkvedes eller inte??......

    Hej!!
    Jag tänkte kolla läget lite för en väns skull(då hon inte vill skriva själv och riskera att någon känner igen henne) det är så att hon har genomgått 2 MF och nu blev hon gravid utan att ens ha fått en mens sen sitt MF hon var in på ett VUL i förra veckan för att fastställa hur långt gången hon var men där gick det inte som hon hade trott utan läkaren fann bara att livmoderslemhinnan var vidgad men det fanns inget foster och på hö äggstock fann dom något men kunde inte säga exakt vad det var. hon fick ta HCG prover som visade ett lågt värde och enl läkaren var det bra att det var lågt och hon skulle räkna detta som en vanlig graviditet.

    Någon annan som varit med om detta? fanns det något foster när du var tillbaka på ny koll i såna fall? eller konstaterades det att det var ett utomkvedes?

    Min vänn har varken ont eller blödningar som skulletyda på att något är galet,

    Nu ska hon tillbaka på onsdag för en ny koll men hon har så mycket tankar och funderingar och går från hopp till förtvivlan kan det vara så att det helt enkelt är så pass tidigt i graviditeten att man inget såg då och hon funderar mycket på vad det eg var dom såg på äggstocken då läk inte ens kunde säga vad det var

    snällaberätta om hur det varit/är för er och om hon ska våga hoppas!!

  • Svar på tråden utomkvedes eller inte??......
  • Grip

    Hej!
    Hur har det gått för din kompis idag?
    Det låter lite oroväckande tycker jag, men jag vet ju inte.
    Det jag tycker är konstigt är att läkaren sa att det var bra att HCG-värdet var lågt. Det skall väl vara högt vid en normal graviditet. Mitt steg för långsamt, var aldrig över 1000, så på så sätt misstänkte dom ett x. Jag hade inte heller ont, blödde lite dock.
    Hoppas det gått bra för henne!

  • 7 michelingodingar

    Hej!
    hon fick en blödning natten till igår och är inlagd dom tänkte göra en operation men idag såg man att fostret hade åkt ut självmant det satt på äggstocken och var 1,3 cm, dessvärre har hon väldigt ont och har en inre blödning i magen det var tänkt att hon skulle fått åka hem idag nu när kroppen ändå skött det själv men eftersom hon har sån smärta får hon stanna och så skaman ta ett beslut i em om dom ska försöka se vad det är som orsakar denna smärta eller om smärtan gett med sig ochdå får hon åka hem iaf

  • Grip

    Fy så tråkigt för henne!
    Hoppas att hon repar sig snart och slipper operation.

Svar på tråden utomkvedes eller inte??......