• pågmamman

mam till nyfödd

Vi antändes mam flaska till vår en veckas! Upplever att mot slutet när han vill små snutta så rinner det ur flaskan utan att han direkt suger. Lån det stämma? Eller varför sölar han o sätter i halsen då. I början äter han fint! Verkar som han släpper vakum mot slutet. Här kanske med det att göra?!

• Svar på tråden mam till nyfödd
  • Linnika

Kolla så den vita "packningen" i botten sitter rätt.. vi hade problem med det.

ღ Linus ღ
  • Clotilda

Tyvärr är det så med alla flaskor att mjölken rinner för fort. De fungerar inte som ett bröst där mjölken kommer endast när bebisen suger utan vänder man flaskan så droppar/rinner det ju ut. Vi låg inne med våran son då han var två veckor och personalen på avdelningen var också väldigt irriterade på att det inte fanns några vettiga nappflaskor. Tycker ända att MAM är mycket bättre än "vanliga" flaskor, men kolla att du har rätt storlek på nappen och att packningen i botten sitter rätt, som du fått råd om. Annars finns det tyvärr inte så mycket att göra.

• Lady Namárië
    Clotilda skrev 2011-04-19 08:44:36 följande:
    Tyvärr är det så med alla flaskor att mjölken rinner för fort. De fungerar inte som ett bröst där mjölken kommer endast när bebisen suger utan vänder man flaskan så droppar/rinner det ju ut. Vi låg inne med våran son då han var två veckor och personalen på avdelningen var också väldigt irriterade på att det inte fanns några vettiga nappflaskor. Tycker ända att MAM är mycket bättre än "vanliga" flaskor, men kolla att du har rätt storlek på nappen och att packningen i botten sitter rätt, som du fått råd om. Annars finns det tyvärr inte så mycket att göra.
    Fast med rätt blandad ersättning, rätt hopskruvad flaska och napphål 1 (och nya, fräscha nappar) tycker då jag att just MAM-flaskorna "håller tätt" ganska bra. Bröstmjölk i flaska kanske är tunnare, jag vet inte.

TS, kolla napphålet ordentligt, så att det inte har blivit en spricka som släpper igenom för mycket.
    So say we all
  • pågmamman

Tack för råd. Ja, jag tycker oxå att denna flaska är bättre än flertalet vi testade med storebror. Men just lite förundrad över att det verkar funka bättre i början av matningsstunder även med pauser - men har nog förmodligen med hans teknik att göra. Men ja, har minsta hålet & tror att packningen sitter rätt - men upplever oxå att det varierar lite från packning till packning så vissa av dem kanske töjts ut snabbt?!

• Lady Namárië
    pågmamman skrev 2011-04-19 10:09:29 följande:
    Tack för råd. Ja, jag tycker oxå att denna flaska är bättre än flertalet vi testade med storebror. Men just lite förundrad över att det verkar funka bättre i början av matningsstunder även med pauser - men har nog förmodligen med hans teknik att göra. Men ja, har minsta hålet & tror att packningen sitter rätt - men upplever oxå att det varierar lite från packning till packning så vissa av dem kanske töjts ut snabbt?!
    Anpassa vinkeln på flaskan, så rinner det kanske lite mindre. Han är så liten än, så han lär sig säkert tekniken snart. Om ni tycker att han bara snuttar på flaskan och inte vill dricka kanske ni kan testa att byta till napp?
    So say we all
  • ebbebulan

använder oxå mam´s flaskor till min pojke, har gjort det sen han föddes. märker jag att han vill snutta istället för att äta så stoppar jag in vanliga nappen istället.

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden mam till nyfödd